کد خبر: ۷۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
قزوین-دادستان قزوین گفت: اصناف در اجرای محدودیت‌ها همکاری لازم را داشتند و هیئات مذهبی نیز با رعایت پروتکل‌ها از نگرانی‌های این ایام کم کردند که این همراهی در شرایط حساس فعلی جای تقدیر دارد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین محمد قاسمی در نشست ستاد کرونا استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم از شیوع ویروس کرونا پیشگیری شود، نباید هیچ استانی در اعمال محدودیت‌های تردد و یا سایر پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی کوتاهی کند، زیرا هرگونه سهل انگاری می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیندازد.

وی افزود: اگر در استان قزوین کنترل و نظارت شدید و قاطع صورت گیرد، اما در استان‌های همجوار شاهد کوتاهی و عدم جدیت در اجرای محدودیت‌ها باشیم، بی تردید ما هم در معرض آسیب قرار خواهیم گرفت. لذا ایزوله کردن و محدودیت تردد باید در همه استان‌ها با شدت انجام شود تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

دادستان قزوین در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در ماه محرم اصناف در اجرای محدودیت‌ها همکاری لازم را داشتند و هیئت‌های مذهبی نیز با رعایت پروتکل‌ها از نگرانی‌های این ایام کم کردند، که این همراهی در شرایط حساس فعلی جای تقدیر دارد.

این مقام قضائی استان بیان کرد: خوشبختانه با درک بالای مردم بدون هر گونه پلمب و یا برخورد قهری شاهد همکاری شهروندان، اصناف و هیئت‌های عزاداری بودیم و مراسم سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) هم بخوبی برگزار شد.

قاسمی اظهار کرد: اجرای طرح‌های محدودیت و ممنوعیت و سایر مصوبات ستاد کرونا قطعاً خلاء‌ها و مشکلاتی هم دارد، ولی ما باید از تجارب گذشته برای آینده استفاده کنیم تا به دستاوردهای بهتری دست یابیم.

وی تاکید کرد: امروز همه باید احساس تکلیف کنند و به سلامت مردم اهمیت دهند و در اجرای مصوبات ستاد و نیز رعایت پروتکل‌ها همچنان جدی بود تا از بحران فعلی عبور کنیم.

این مسئول ادامه داد: با اقدامات انجام شده مردم باید هوشیار شوند و همچنان خطر ویروس را جدی بگیرند، زیرا اگر عادی انگاری و سهل انگاری شده و خطر ویروس نادیده گرفته شود دیگر با تکمیل تخت‌های بیمارستانی، کادر درمان و بیمارستان‌ها قادر به ارائه خدمات به بیماران نخواهند بود.

قاسمی از رسانه‌ها خواست همچون گذشته در اطلاع رسانی و دادن هشدارهای خطر ویروس کرونا همت کنند تا وضعیت استان از شرایط کنونی خارج شود.

وی از حضور برخی شهروندان در بوستان‌ها اظهار نگرانی کرد و گفت: دیدن سفره‌های پهن شده در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها و تجمع خانواده‌ها در این اماکن بسیار نگران کننده است و نشان می‌دهد هنوز برخی این ویروس مرگبار را جدی نگرفته‌اند و لازم است مسئولان با سهل انگاران برخورد لازم را داشته باشند تا پیک دیگری استان را فرا نگیرد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام دستگاه‌های متولی ظرفیت تخت‌های خالی در بیمارستان‌های استان در حال تکمیل است لذا بار دیگر از همه شهروندان درخواست می‌کنیم در قطع زنجیره بیماری کمک و همکاری نمایند تا روند صعودی بیماری در استان کنترل شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار