کد خبر: ۷۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: علیرغم اتفاقات اخیر در کشور افغانستان نه تنها مرز ماهیرود تعطیل نشد بلکه ضمن تامین امنیت منطقه شاهد افزایش مبادلات تجاری نیز هستیم.

به گزارش آرانیوز:حمید ملانوری ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به امضای امضای ۴ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و افزود: تعدادی از طرح‌ها تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و تعدادی هم زمین برای احداث طرح‌ها واگذار شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های عمانی در استان با شتاب خوبی در حال اجرا است، عنوان کرد: نهضت گلخانه‌ای استان با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه توسعه کشت هیدروپونیک به دلیل شرایط خشکسالی در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: ۶ هکتار گلخانه در استان زیر کشت علوفه هیدرو پونیک می‌رود تا بتوانیم بخشی از علوفه دامداران را تأمین کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود چهار بازارچه مرزی در استان اظهار کرد: هم اکنون گمرک و مرز ماهیرود در استان فعال است.

ملانوری بیان کرد: علیرغم اتفاقات اخیر در کشور افغانستان، با مدیریت صورت گرفته ضمن تأمین امنیت پایدار در منطقه مبادلات تجاری در این مرز افزایش داشته است.

وی پروژه راه آهن استان نیز اشاره داشت و افزود: قطعه‌های دو و سه راه آهن فعال است و با تأمین مالی قطعه بیرجند – یونسی نیز شروع می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی به مدیریت بیماری کرونا در استان هم اشاره کرد و افزود: در دهه اول محرم با همراهی مردم و هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی دستورالعمل‌های بهداشتی ۸۰ درصد در استان رعایت شد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه واکسیناسیون گروه‌های هدف در سطح کشور پیشتاز است، بیان کرد: ۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند.

ملانوری عنوان کرد: واکسیناسیون در ۶ مرکز تجمیعی و ۸۰ مرکز جامع سلامت استان در استان در حال اجرا است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار