کد خبر: ۷۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
بوشهر- ذخیره‌سازی دو میلیارد قطعه بچه میگو در پنج هزار استخر پرورشی استان بوشهر انجام شده و همه چیز برای افزایش میزان تولید میگو در استان فراهم است.

به گزارش آرانیوز:محمد غلامحسینی: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه پرورش میگو است و سالانه شاهد افزایش ظرفیت‌های پرورشی در استان هستیم که نقش مهمی در توسعه اشتغال دارد.

بخش عمده میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و بخش عمده تولیدات این محصول پس از بسته‌بندی و فرآوری به خارج از کشور صادر می‌شود.

با پایان عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر، شش هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ساحلی استان به پرورش میگو اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت میگو در سال جاری افزایش یابد.

پایان ذخیره‌سازی بچه میگو

علی بازدار مدیرکل شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر پایان‌یافته است.

وی از افزایش ۵۰۰ هکتاری اراضی ساحلی برای پرورش میگو در استان بوشهر تصریح کرد: امسال شش‌هزار ۱۰۰ هکتار اراضی ساحلی به پرورش میگو در ۱۱ منطقه استان بوشهر اختصاص یافته است.

۲ میلیارد بچه میگو ذخیره‌سازی شد/ افزایش تولید در استان بوشهر

بازدار اضافه کرد: ۳۵۷ مزرعه کار پرورش ذخیره‌سازی این تعداد قطعه بچه میگو در استان بوشهر را در استان بوشهر انجام می‌دهند که برداشت آن آخر شهریورماه آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: سایت پرورشی شیف بوشهر دارای بیشترین سایت با هزار و ۱۶۶ استخر و پس‌ازآن سایت رود حله با بیش از ۸۴۶ استخر پرورشی در فعالیت پرورش میگو مشارکت دارند.

پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تن میگو

مدیرکل شیلات استان بوشهر پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تن میگو را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: پرورش‌دهنده میگو استان بوشهر سال قبل ۲۳ هزار تن میگو تولید کردند که امسال پیش‌بینی افزایش ۷ هزار تنی نسبت به سال قبل شده است.

بازدار جایگاه استان بوشهر در پرورش میگو را برتر دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و این در حالی است که با افتتاح شهرک شیلات رود شور میزان تولید میگو پرورشی دو برابر افزایش می‌یابد.

۲ میلیارد بچه میگو ذخیره‌سازی شد/ افزایش تولید در استان بوشهر

فعالیت ۱۹ کارگاه تکثیر آبزیان

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۹ کارگاه تکثیر آبزیان در استان بوشهر امسال فعال‌شده که نقش مهمی در تأمین بچه میگو پرورش‌دهنده داشته‌اند.

صغری اشرف با بیان اینکه تولید بچه میگو یکی از برنامه‌های عرصه پرورش میگو است افزود: کارگاه‌های تکثیر آبزیان شیلات استان بوشهر دو میلیارد و ۱۴۱ میلیون قطعه بچه میگو برای پرورش تولید کرده‌اند که دو میلیارد و ۸۳ میلیون قطعه آن در اختیار تولیدکنندگان استان بوشهر قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای پرورش میگو در دیگر استان‌ها کارگاه‌های تکثیر میگو استان بوشهر ۵۸ میلیون قطعه بچه میگو به دیگر پرورش‌دهنده در دیگر استان‌ها ارسال کرده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار