کد خبر: ۷۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کرج - رئیس بسیج جامعه پزشکی استان البرز گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵ گروه فعال در وضعیت ویژه کرونایی در بسیج جامعه پزشکی فعالیت دارند.

به گزارش آرانیوز:علی جمال محمدی  اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا در تداوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با اولویت موضوعات غربالگری، ره‌گیری و تأکید بر واکسیناسیون کرونا، بسیج جامعه پزشکی در کنار سایر مجموعه‌ها از جمله فعالان حوزه سلامت استان البرز با محوریت سپاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب فراخوان داوطلبان و به‌کارگیری فعالان جامعه پزشکی، پرستاری، گروه‌های بهداشت و درمان، تیم‌های متعددی را تشکیل داد.

وی با بیان اینکه این نهاد هم‌زمان در کنار مجموعه‌های فعال در حوزه سلامت نسبت به راه‌اندازی مراکز تجمیع واکسیناسیون اقدام کرد، تصریح کرد: در حال حاضر در تداوم این فعالیت، اثربخشی و نقش خود را ایفا می‌کند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان البرز بیان کرد: بر این اساس بسیج جامعه پزشکی در راستای توسعه مراکز تجمیعی با توجه به اینکه گروه هدف گسترده‌تر می‌شود، فعالیت‌های برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی و به‌کارگیری نیروها را از اولویت‌های خود قرار داده است.

واکسیناسیون ایمنی صد درصد به وجود نمی‌آورد

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه باید فرهنگ عمومی و سطح آگاهی جامعه را نسبت به این موضوع که واکسیناسیون پیشگیری و ایمنی صد درصد را ممکن است به وجود نیاورد و هنوز هم احتمال بیماری در افراد وجود داشته باشد نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی عمدتاً در فضای مجازی اقدامات لازم انجام شد.

جمال محمدی با بیان اینکه بر این اساس بسیج جامعه پزشکی برنامه‌های متنوعی در قالب اطلاع‌رسانی‌های عمومی از طریق خبرگزاری‌ها، مجامع و فضای مجازی انجام داد، گفت: تأکید بر رعایت پروتکل‌ها را به گروه هدف و جامعه استانی البرز فراهم کرده که به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات در بسیج جامعه پزشکی محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نظارت بر عملکرد روند فعالیت‌ها و کمک به مجموعه بهداشت محیط در حوزه نظارت بر اماکن برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌عنوان بخش دیگری از اقدامات بسیج جامعه پزشکی ادامه دارد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان البرز بیان کرد: در افرادی که علامت‌های پایه از کرونا مشاهده می‌شود، در قالب گرفتن شرح حال، ارجاع به مراکز بهداشتی و کمک به امر گرفتن نمونه‌های کرونایی تحت عنوان پی.سی. آر همراهی و همکاری می‌کنیم.

فعالیت ۱۰۰ تیم شهید رهنمون برای مهار کرونا در البرز

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۵ گروه فعال در وضعیت ویژه کرونایی در بسیج جامعه پزشکی فعالیت دارند، تصریح کرد: نزدیک به ۱۰۰ تیم در قالب تیم‌های شهید رهنمون فعالیت‌های ویژه را انجام می‌دهند و میانگین هر تیم حداقل ۵ نفر است.

جمال محمدی با بیان اینکه استفاده از دو ماسک سه لایه در پیشگیری از بیماری کووید _۱۹، خاطرنشان کرد: بیشتر فاصله اجتماعی حائز اهمیت است و باید به این امر توجه ویژه داشت.

وی گفت: پرهیز از تجمعات و دوری از حضور در اماکن عمومی در صورت عدم نیاز مهم‌ترین اقدام در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا است که متأسفانه این امر رعایت نمی‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان البرز متذکر شد: در کل کشور رعایت پروتکل‌ها زیر ۵۰ درصد است و استان البرز از این امر مستثنی نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار