کد خبر: ۷۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
قزوین- نامزد شهرداری قزوین با بیان اینکه حل ریشه‌ای فساد با شفافیت ممکن خواهد بود، گفت: سود بدهی‌های شهرداری مبانی حقوقی صحیحی ندارد و می‌توان بخشی از آن را با مذاکره حل کرد.

به گزارش آرانیوز:فاطمه نخستین: یکی از کاندیداهای مطرح و مهم تصدی پست شهرداری قزوین بدون شک جواد اسلامی صدر است. وی که شانس بالایی برای تصدی پست شهرداری قزوین دارد شفافیت و سلامت اداری را از رئوس برنامه خود می‌داند.

اسلامی صدر که سابقه شهرداری منطقه ۲ قزوین و مدیرکلی امور شهری و شهرداری‌های استانداری قزوین را در کارنامه دارد در گفت‌وگو با خبرنگار مهربا اشاره به برنامه‌های خود برای شهر قزوین و اظهار کرد: من چالشی با شخص یا دستگاهی ندارم فکر می‌کنم دیگران هم ندارند، برخی افراد در برخی دستگاه‌ها بودند که در اجرای مسئولیت‌هایشان کوتاهی می‌کردند و من به‌عنوان مطالبه گری از مردم اقدام کردم، البته عده‌ای از آن افراد دیگر در آن دستگاه‌ها حضور ندارند.

وی با اشاره به اینکه شهردار مردم خواهد بود اظهار کرد: شورای شهر منتخب مردم هستند و مردم سلیقه خود را با انتخاب آن‌ها نشان دادند و مشخص است که دوگانه‌ای وجود ندارد.

این کاندیدای شهرداری قزوین بیان کرد: قانون حدومرز بین شهرداری و شورا را کامل تعریف کرده و اگر مردم به کسی رأی می‌دهند بر مبنای قانون رأی داده و شورای شهر نیز محدودیت‌ها قانونی دارد.

وی با اشاره به راهکارهای مبارزه با فساد در شهرداری قزوین بیان کرد: آنچه منشأ فساد است، عدم شفافیت است کسی که امضای طلایی دارد و می‌تواند با اقدام یا عدم اقدام سود یا ضرری به کسی برساند اگر پشت صحنه و به دور از شفافیت باشد تصمیم شخصی اتخاذ می‌کند.

این مسئول ادامه داد: اما اگر شفافیت وجود داشته باشد مسئول قائل است تمام شئون شهرداری که مبانی حقوقی و مسائل دیگر است را رعایت کند.

وی تأکید کرد: اقدامات شهرداری باید کامل و شفاف در سایت شهرداری قرار گیرد، این راهی است که تمام دنیا انجام دادند، با مچ‌گیری به سلامت اداری نمی‌رسیم اما واجب است اگر با کسی که خطایی کرد برخورد شود هرچند حل ریشه‌ای فساد با شفافیت ممکن خواهد بود.

اسلامی صدر در خصوص تورم نیروی انسانی در شهرداری ابراز کرد: اگر من تصمیم گیرنده بودم اجازه این‌همه ورود و تورم نیرو را در شهرداری نمی‌دادم اما نیروهایی که وارد شدند جدا از اینکه به چه شکل وارد شدند تنها تهدید نیستند می‌توانند فرصت باشند، باید از این نیروها برای عملکرد بهتر بهره برد.

وی با اشاره به مشکلات سایت محمدآباد تشریح کرد: سایت محمدآباد ویژه زباله عمومی طراحی شده بود و در بخشی از مسیرش در سال‌های اخیر به سمت زباله صنعتی رفته که نیاز است متوقف‌شده و آثار مخرب آن نیز جبران شود.

نامزد شهرداری قزوین افزود: راه اصولی حل این مشکل تفکیک زباله از مبدأ است که یک مأموریت بزرگ برای شهرداری است و همچنین از بخشی از زباله به‌عنوان کمپوست استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بدهی‌های شهرداری به بانک کار سختی نیست، عنوان کرد: سود این بدهی مبانی حقوقی صحیحی ندارد و می‌توان بخشی از این بدهی را از طریق مذاکره حل کرد.

این مسئول اضافه کرد: بخشی از بدهی نیز از محل درآمدها شهرداری قابل‌حل است و راه دیگر این است که بافت فرسوده و بافت تاریخی را فعال کنیم. همچنین سهام شهرداری در بانک طلبکار ارزش بیشتری نسبت به بدهی دارد.

وی در خصوص مشکلات شهرداری قزوین بیان کرد: تورم نیروی انسانی در شهرداری وجود دارد، فاصله بین جنوب و شمال شهر زیاد و تشدید شده خدماتی که مناطق شمالی می‌گیرند نسبت به خدماتی که به مناطق جنوبی می‌شود فاصله دارد، فاصله زیرساخت‌ها بین این دو ناحیه وجود دارد که باید شهرداری خدمات درست و یکسان ارائه می‌کرد.

اسلامی صدر در پایان یادآور شد: شهر قزوین ظرفیت‌های زیادی دارد. شهر تاریخی با موقعیت گردشگری است و همچنین مرکز یک استان صنعتی است و شایان ذکر است که ظرفیت سیاسی نیز دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار