کد خبر: ۷۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
بیرجند- مدیرکل فرودگاه های خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه در طول هفته گذشته طی سه روز چهار پرواز فرودگاه بین المللی شهید کاوه لغو شد.

به گزارش آرانیوز:عظیم طهماسبی  اظهار کرد: متأسفانه هفته گذشته نیز چون هفته ماقبل آن در سه روز تعداد چهار پرواز دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند کنسل شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: شرکت هواپیمایی ایران ایر تا پایان تابستان پروازهای خود را در این سه روز لغو کرده است ولی شرکت ماهان هر هفته دارد پرواز خود را کنسل می‌کند.

طهماسبی گفت: شرکت هواپیمایی که هفته به هفته پرواز خود را کنسل می‌کند، این احتمال را می‌دهد که شاید ناوگانی به مجموعه آنان اضافه شود و بتوانند در هفته بعد پرواز خود را داشته باشند و روند به همان شیوه قبل ادامه پیدا کند.

وی ادامه‌داد: از چهار پرواز کنسل شده سه پرواز مربوط به مسیر پروازی تهران- بیرجند- تهران و یک پرواز نیز مربوط به مسیر مشهد- بیرجند- مشهد است که از مسیرهای مورد نیاز مردم خراسان‌جنوبی برای درمان و کارهای اداری است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی در زمینه چرایی کنسلی پروازها بیان‌کرد: شرکت‌های هواپیمایی علت این کنسلی‌ها را کمبود ناوگان پروازی عنوان می‌کنند که البته این کنسلی‌ها تنها مربوط به خراسان‌جنوبی و فرودگاه بیرجند نیز نیست.

طهماسبی گفت: شرکت‌های هواپیمایی نیاز به حمایت از طرق مختلف چون پروازهای چارتری برای برقراری پروازها به خراسان جنوبی دارند و به زبان ساده‌تر می‌خواهند که تضمین سود از آوردن یک پرواز به استان داشته باشند.

وی یادآور شد: اگر به دنبال توسعه خراسان‌جنوبی از جنبه اقتصادی، گردشگری، گردشگری درمانی و … هستیم باید مشکل شرکت‌های هواپیمایی برای آوردن پرواز به استان از بین برود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار