کد خبر: ۷۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
شیراز - مراسم تشییع پیکر آیت الله موسوی نژاد بنیان گذار حوزه علمیه شهرستان مرودشت در فارس برگزار شد.

به گزارش آرانیوز:همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی مراسم تشییع پیکر آیت الله موسوی نژاد بنیان گذار حوزه علمیه شهرستان مرودشت برگزار و پیکر این عالم ربانی در حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان مرودشت به خاک سپرده شد.

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس بر پیکر این مرحوم نماز خواند.

آیت‌الله سید محمود موسوی‌نژاد، از علما و فعالان مذهبی، فرهنگی، اجتماعی استان فارس، شامگاه جمعه ۲۲ مرداد، بر اثر کهولت سن و بیماری قلبی در بیمارستان ارتش در تهران، دیده از جهان فروبست.

آن عالم ربانی، که در زمان فوت، ۸۷ سال سن داشت، زاده نیشابور بود و تا سال ۱۳۳۸ در حوزه علمیه مشهد و در محضر آیت‌الله العظمی میلانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و پس از آن به قم عزیمت و افتخار شاگردی حضرت امام خمینی (ره) را پیدا کرد.

آیت‌الله موسوی‌نژاد حوالی سال ۱۳۴۲ برای تبلیغ به شهرستان مرودشت عزیمت و تا پایان عمر در همین شهرستان اقامت کرد و منشأ و حامی اقدامات شاخصی در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و آموزش علوم دینی، به مردم این دیار بود. ساخت مساجد و مکان‌های عام المنفعه مانند حمام‌های عمومی، راه اندازی صندوق حمایت از نیازمندان حضرت ابوالفضل (ع)، عضویت در هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت وغیره از کارهای نیکی بوده که از این عالم دینی در مرودشت به یادگار مانده است.

برخی، شمار مساجدی که این روحانی برجسته بانی ساخت آن‌ها بوده است را افزون بر ۲۰ باب عنوان کرده‌اند.

مدرسه علمیه مرودشت که امروز یکی از معدود مراکز حوزوی است که درس‌های خارج فقه در آن تدریس می‌شود نیز به همت و تلاش این عالم دینی شکل گرفته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار