کد خبر: ۷۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهند، گفت: هنوز قله پیک پنجم کرونا در راه است.

به گزارش آرانیوز:نوید دانایی ، با اشاره به اینکه پیک پنجم کرونا هم سرعت سرایت و هم شدت بیشتری داشته است، تاکید کرد: هنوز به قله این پیک نرسیده‌ایم و لذا از این بابت است که به صورت مستمر از مردم می‌خواهیم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرایط سمنان بحرانی است، افزود: ورودی بیماران کرونایی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان نشان می‌دهد که متأسفانه نه تنها شرایط از بابت شیوع کرونا بحرانی است بلکه همچنان شدت افزایشی شیوع کرونا تداوم دارد.

مردم بیشتر مراقبت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه لاک داون یا همین قرنطینه به معنای تعطیلات نیست، بیان داشت: اکیداً به مردم توصیه می‌کنیم که در منزل بمانند و قرنطینه را با تعطیلات برابر ندانند چرا که این فرصت برای دوری از تجمعات، مسافرت‌ها، نشست‌های خانوادگی و… است تا روند شیوع کرونا کاهش یابد.

دانایی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به روز بیست و ششم مردادماه ۲۸۰ بیمار جدید کرونایی شناسایی شدند و این نشان دهنده اوج بیماری کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان است که متأسفانه روز به روز بر میزان آن هم افزوده می‌شود.

وی از بستری شدن ۱۱۰ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه خبر داد و بیان داشت: جز در سایه همراهی مردم و مسئولان و کادر درمانی در راستای مقابله با کرونا، موفق نخواهیم شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار