کد خبر: ۷۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
زنجان-نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به اینکه بالاترین امتیاز برای انسان بندگی خداوند است، گفت: مقام بندگی بسیار بالا است و بنده خداوند بودن ویژگی‌های خاص خود را دارد.

به گزارش آرانیوز:آیت الله علی خاتمی شامگاه سه شنبه در جمع عزاداران حسینی در محل حسینیه اعظم زنجان، گفت: آن چیزی که انسان را به عرش می‌برد عبادت است و در این میان کسی که خالصانه خداوند را بندگی و عبادت کند عزتمند شده و مورد تکریم و احترام دیگران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمام شهیدان به مقام بالایی رسیدند، اظهار کرد: امروز هم یاد و خاطره شهیدان برای مردم مورد تکریم و احترام است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: زنجان شهر شور و شعور حسینی است و باید این شور و شعور در عزاداری‌ها به خوبی خود را نشان دهد و عزاداری‌ها با خلوص نیت باشد.

خاتمی ابراز داشت: شور و شعور حسینی باید توأمان در کنار هم باشند و جهت گیری عزاداری‌ها باید به سمت تقویت شعور در عزاداری‌ها باشد و اصل مهم در عزاداری‌ها شور و شعور است.

وی افزود: ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا می‌گذرد و واقعه کربلا رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد و روز به روز بیشتر رنگ تازگی به خود می‌گیرد و واقعه عاشورا هرگز فراموش نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: گذشت زمان همه چیز را کهنه می‌کند ولی واقعه کربلا هرگز فرسوده و کهنه نمی‌شود.

خاتمی افزود: واقعه عاشورا در یک زمان و مکان محدود رخ داده و دشمن درصدد این بود که این واقعه در همان جا بماند و فراموش شود ولی سال به سال به شکوه این واقعه مهم افزوده می‌شود و در ماه محرم مردم با شکوه زیادی عزاداری می‌کنند.

وی ابراز داشت: حادثه عاشورا یک فرهنگ است و همه باید از این واقعه درس بگیرند چرا که این روز مهم پر از درس و عبرت است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: بالاترین امتیاز برای انسان بندگی به خداوند است و مقام بندگی بسیار بالا است و بنده خداوند بودن ویژگی‌های خاص خود را دارد.

خاتمی افزود: بنده واقعی خداوند باید از فرمان خداوند اطاعت کرده و از محرمات جلوگیری کند و اخلاق نیکو را در خود پرورش بدهد و عزاداری‌هایش با محتوا باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار