کد خبر: ۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
رئیس هیئت تیر اندازی خوزستان
رییس هیئت تیراندازی خوزستان با اشاره به کمبود اعتبار به منظور خرید تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران فعال در این رشته گفت: در چند سال گذشته اسلحه را چهار میلیون تومان خریداری می کرده ولی اکنون قیمت آن ۲۵ میلیون تومان شده است. جهت رفع مشکلات سخت افزاری (تجهیزات تیر اندازی) با استانداری رایزنی هایی انجام شده که امیدوارم به نتیجه برسند.

محمدنیا:مهمترین مشکل هیئت تیراندازی خوزستان تجهیزات و تهیه اسلحه است

به گزارش خبرنگار آرانیوز، سید سالار محمدنیا شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی کمیته های تخصصی هیئت تیراندای خوزستان اظهار کرد: امروز ورزش و تربیت بدنی نه تنها در ایران بلکه در کل کشورها حتما یک پدیده تأثیر گذار در فرهنگ، سیاست و مسائل اجتماعی است.

وی افزود: کشورهای مختلف به کسب مدال های رنگارنگ ملی، بین المللی و المپیک ورزشی خود افتخار می کنند. تیر اندازی دارای ۲۲ رشته جهانی، ۲۵ رشته آسیایی و ۱۵ رشته المپیکی است.

 

 نشست هم اندیشی کمیته های تخصصی هیئت تیراندای خوزستانرئیس هیئت تیر اندازی خوزستان تصریح کرد: تیراندازی در دین اسلام و روایات دینی مختلفی بسیار مورد تأکید قرار گرفته و ایرانی ها نیز از زمان های دور با تیراندازی و تفنگ بزرگ شده اند. همچنین مردم خوزستان با توجه به داشتن سلاح و تسلط به استفاده از آن توانستند در جنگ هشت ساله مقابل دشمن مقاومت کنند.

محمدنیا عنوان کرد: تیراندازی بر خلاف رشته های دیگر هیچ محدودیتی نداد. تیراندازی محدودیت سنی نداشته و یکی از عواملی که باعث همه گیر شدن این رشته شده در واقع عدم محدودیت جنسی است.

وی اضافه کرد: تیراندازی تنها رشته ای است که برای سطح پوشش بانوان در مسابقات مختلف هیچ محدودیتی ندارد. این ورزش همچنین محدودیت جسمی هم ندارد و افرادی که سلامت بوده و یا اینکه معلول می توانند به راحتی این ورزش را انجام دهند.

رئیس هیئت تیر اندازی خوزستان ادامه داد: یکی از مشکلات موجود طی چند سال گذشته بحث آموزش بود. متأسفانه خوزستان در ۲۰ سال اخیر هیچ ملی پوش تیراندازی نداشته و تا قبل از سال گذشته هیچ وقت از مقام سی ام کشور بالاتر نیامده بودیم.

 نشست هم اندیشی کمیته های تخصصی هیئت تیراندای خوزستان

وی اظهار کرد: طی چند سال گذشته علی رغم توان خوب بانوان ولی هیچ تیم بانوانی در این استان نبود. طی یک سال گذشته تیم بانوان را تشکیل داده و آنها را به مسابقات دسته یک فرستاده و این تیم در اولین حضور خود مقام سوم را کسب کرد.

رئیس هیئت تیر اندازی خوزستان افزود: برای آموزش و توسعه ورزش تیراندازی تفاهم نامه های مختلفی را با سپاه، نیروی انتظامی و دیگر سازمان ها منعقد کرده ایم. در آینده ای نزدیک هم یک تفاهم نامه با آموزش و پرورش منعقد می کنیم.

محمدنیا عنوان کرد: علمی کردن حرکت های این هیئت یکی از اولویت های ما بوده و جزو معدود هیئت هایی هستیم که حرکت های خود را در بخش سخت افزاری و نرم افزاری علمی کردیم. سامانه پیامکی این هیئت راه اندازی شده و همچنین برنامه راهبردی پنج ساله را نیز برای ساماندهی فعالیت ها تدوین کردیم.

وی بیان کرد: با تدوین برنامه پنج ساله در واقع برنامه و چشم انداز خود را مشخص کرده و برای مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ نیر از هم اکنون برنامه ریزی و هدفگذاری کرده ایم. اگر همه با هم همکاری داشته باشیم، قطعا می توان تیراندازی خوزستان را به جایگاهی که در شأن استان است، رسانده و آن را به قطب تیراندازی کشور تبدیل کنیم.

رئیس هیئت تیر اندازی خوزستان اضافه کرد: خوزستان در بحث نیروی انسانی با استعداد ترین تیر اندازان را داشته و در بحث منابع مالی نیز دارای بزرگترین شرکت های صنعتی، نفتی و غیره است. منطقه آزاد اروند حدود ۱۰ میلیارد ریال را در آبادان سرمایه گذاری کرده و طی روزهای آینده یک سالن ۴۰ خطه تیراندازی را در این شهر افتتاح می کنیم.

 نشست هم اندیشی کمیته های تخصصی هیئت تیراندای خوزستان

محمدنیا یادآور شد: در حال حاضر مهمترین مشکل این هیئت تجهیزات و تهیه اسلحه است. در چند سال گذشته اسلحه را چهار میلیون تومان خریداری می کرده ولی اکنون قیمت آن ۲۵ میلیون تومان شده است. جهت رفع مشکلات سخت افزاری (تجهیزات تیر اندازی) با استانداری رایزنی هایی انجام شده که امیدوارم به نتیجه برسند.

وی تأکید کرد: در گذشته فقط سه یا چهار هیئت در شهرستان های خوزستان فعال بودند. اما طی یک سال اخیر رؤسای هیئت های مختلف استان را معرفی کرده و در حال حاضر هیئت در بسیاری از شهرستان ها از جمله دزفول، آبادان، خرمشهر، شوش، ماهشهر، اهواز و کارون راه اندازی شده است. همچنین هئیت باوی تا چند روز آینده راه اندازی می شود.

عضو هیئت رئیسه هیئت تیراندازی خوزستان نیز در این جلسه عنوان کرد: رشته تیر اندازی ورزشی بسیار متنوع و پرطرفدار بوده و این تنوع و پرطرفداری وظیفه هیئت را سنگین تر کرده و به ما گوشزد می کند که باید گام های بزرگی را برداریم.

سپیدار بختیاری افزود: ورزش تیراندازی خوزستان در چند سال اخیر فراز و نشیب های زیادی داشته و این هیئت طی یک سال اخیر نقاط ضعف و قوت های موجود را بررسی کرده است. همچنین بعد از این شناسایی نسبت به تعیین اهداف و سپس اولویت بندی اهداف اقدام کرده است.

وی در پایان گفت: یکی از اهداف مهم این هیئت چیدمان خوب ساختاری و انسجام در چارت که متشکل از کمیته های مختلف بوده، است. امیدوارم که بتوانیم با استفاده از دانش کمیته های تخصصی خوزستان را به جایگاهی که در خور شأن است، برسانیم.

مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی هیئت تیر اندازی خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: فعال سازی مجدد سایت هیئت، برقراری ارتباط با خبرگزاری ها، جرائد، پایگاه های خبری، برگزاری نشست هایی با شورای شهر، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان ارشد استان و حضور اعضای هیئت در جلسات مجامع ورزشی و سایر جلسات ورزش و جوانان از جمله فعالیت هایی است که توسط این کمیته انجام شد.

سید ناصر حسینی افزود: انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان و صدور اطلاعیه به ورزشکاران و اعضای هیئت نیز از دیگر فعالیت های انجام شده این کمیته هستند. همچنین از رئیس هیئت تقاضا دارم تا هر چه سریعتر نسبت به معرفی مسئولان روابط عمومی هئیت های شهرستان ها اقدام کند.

‌مسئول کمیته آموزش هیئت تیراندازی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته سه دوره مربیگری و یک دوره داوری را در هیئت برگزار کردیم. این آموزش ها دارای پنج کارگاه آموزشی ـ تخصصی بودند.

زهرا کرم نژاد افزود: برنامه ریزی های کمیته امسال بهتر و منسجم تر از سال گذشته انجام شده و برگزاری کارگاه آموزشی جدیدی را برای امسال برنامه ریزی کرده ایم.

 نشست هم اندیشی کمیته های تخصصی هیئت تیراندای خوزستان

وی عنوان کرد: بحث آموزش خیلی مهم بوده و امیدوارم با برنامه ریزی های مناسب و اطلاع رسانی به موقع بتوانیم برنامه های آموزشی را بهتر اجرا کنیم. هر چند که کتابچه آموزشی امسال بسته شده ولی هرگونه پیشنهاد در بحث آموزش و برگزاری کلاس ها را می پذیریم.

مسئول کمیته فرهنگی هیئت تیراندازی خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به سفارشات اسلام در اشاعه ورزش تیراندازی یکی از مهمترین اولویت های این کمیته توسعه اماکن ورزشی با هدف آشنایی بیشتر مردم نسبت به تیراندازی است.

جعفر شعبان پور در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه های و کارگاه های آموزشی، برنامه ریزی برای اشاعه فرهنگ تیراندازی و ارتقای سطح فرهنگ و دانش تیراندازی به منظور کاهش ناهنجاری های آن از جمله پیشنهادات این کمیته به هیئت است.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار