کد خبر: ۷۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
شهرکرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه جمعیت هدف واکسیناسیون کرونا در استان ۶۸۸ هزار و ۷۲۴ نفر است، گفت: تاکنون ۲۲.۷ درصد از جمعیت هدف واکسینه شده‌اند.

به گزارش آرانیوز:سید راشد جزایری  با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: ۱۲۰ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۴ مرکز تجمیعی در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر و مراکز شهرستان‌ها برای اجرای طرح واکسیناسیون در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در شهرکرد و کوهرنگ با ۲۷ درصد بیشترین و لردگان با ۱۸ درصد کمترین واکسیناسیون انجام‌شده است، عنوان کرد: با توجه به جمعیت هدف و میزان واکسن ورودی به کشور ۱.۱ درصد سهم استان چهارمحال و بختیاری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال بالا از واکسیناسیون، تصریح کرد: تاکنون علاوه بر گروه‌های سنی اعلام‌شده، ۲۰ گروه پرخطر ازجمله معلمان، خبرنگاران و اصحاب رسانه، زندانیان، نیروهای انتظامی، قضات، اساتید، عوامل اجرایی انتخابات، رانندگان حمل‌ونقل عمومی، پاکبان‌ها و کارمندان بانک‌ها واکسینه شده‌اند.

جزایری اظهار کرد: تاکنون ۲۱۸ هزار و ۵۵۴ دُز واکسن به استان تحویل داده‌شده که از این تعداد ۱۵۶ هزار دُز نوبت اول و ۵۳ هزار و ۱۹۶ دُز مربوط به نوبت دوم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال با ۸۲.۸ درصد بیشترین و گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال کمترین استقبال را از واکسیناسیون کرونا داشته‌اند.

وی به نحوه اخذ نوبت اشاره کرد و افزود: گروه‌های سنی اعلامی در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر می‌توانند با مراجعه به سایت سلامت برای انجام واکسیناسیون نوبت دریافت کنند.

جزایری با اشاره به نحوه ثبت‌نام در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، تصریح کرد: در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، گروه‌های هدف با شماره ۴۰۳۰ توسط بهورزان و مراقبین دعوت می‌شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار