کد خبر: ۷۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
اردبیل - روزهای مرگبار کرونا در استان اردبیل در حالی ادامه دارد که ابتلا به این ویروس جان ۴ شهروند اردبیلی را در ۲۴ ساعت گذشته گرفته و ۱۸۶ بیمار جدید را روانه بیمارستان ها کرد.

به گزارش آرانیوز:شهرام حبیب زاده ، از جان باختن ۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر استان اردبیل روزهای مرگ بار کرونایی را تجربه می‌کند به طوری که ۱۰۴ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی با اشاره به بستری ۸۳۹ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۱۴۹ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

حبیب زاده تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی از ۱۰ برابر شدن تعداد بستری‌های کرونایی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: حتی در برخی از شهرستان‌ها، تعداد بستری‌ها در بیمارستان به ۲۰ برابر مدت مشابه سال گذشته رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گزاری اجتماعی بویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: امسال در ایام محرم تاکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عزاداران و هیأت‌های عزاداری نسبتاً خوب بوده است ولی با این حال معدود هیأت‌های عزاداری رعایت اصول بهداشتی را نمی‌کنند.

حبیب‌زاده با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تشریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۳۱۷ هزار و ۵۲ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۵۸ هزار و ۲۲۸ دوز مربوط به نوبت اول و ۵۸ هزار و ۸۲۴ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار