کد خبر: ۷۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
یاسوج- معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مردم یک روستا در استان به دلیل شایعات علیه واکسن حاضر به تزریق واکسن نبودند.

به گزارش آرانیوز:محمد مهدی بانشی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در یکی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد، مردم حاضر به تزریق واکسن نبودند چرا که ریش سفید و معتمد روستا آن‌ها را از واکسینه شدن منع کرده بود.

وی با بیان اینکه مردم به شایعات در خصوص تزریق واکسن توجه نکنند، گفت: سالانه مرگ دو هزار و ۷۰۰ نفر در استان به ثبت می‌رسد که بسیاری از آن‌ها ۷۰ تا ۸۰ ساله بوده و اکنون نیز روزانه تا شش نفر افراد کهنسال بر اثر مرگ طبیعی فوت می‌کنند که متأسفانه عده‌ای با شایعه این مرگ و میرها را به واکسن ارتباط داده‌اند.

بانشی تصریح کرد: در یکی از شهرستان‌ها مردم را توجیه کردیم که بالاترین مقام کشور یعنی رهبر معظم انقلاب از واکسن استفاده کردند و وقتی رهبری در جلوی چشم همه مردم واکسن تزریق کرده چرا باید اسیر شایعات شویم و با این نوع فرهنگسازی توانستیم تعداد متقاضیان برای دریافت واکسن در آن شهرستان را افزایش دهیم.

وی افزود: کرونای دلتا به شدت در حال شیوع است و با توجه به سرعت بالای انتشار این سویه، باید مردم بیشتر از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از دو ماسک استفاده کنند.

بانشی یادآور شد: نحوه ماسک زدن نیز باید استاندار بوده و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شود.

وی افزود: بهترین راه پیشگیری، رعایت پروتکل‌ها و بهداشت، تزریق واکسن و حضور نیافتن در اجتماعات است تا زمانی که بیشتر افراد جامعه واکسینه شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار