کد خبر: ۷۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
قزوین-امام جمعه قزوین گفت: امام حسین(ع) در شرایط بسیار سخت و جنگی نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و در استان قزوین نیز اقامه نماز ظهر عاشورا هر سال با شاکله، و نظم و انسجام بهتری اقامه می‌شود

به گزارش آرانیوز:آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه هماهنگی برگزاری نماز ظهر عاشورا با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: اقامه نماز، رسالت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) بود و باید همه همت‌ها بر این مهم استوار باشد که نماز را بزرگ جلوه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در چندسال گذشته شاهد سیر تحول اقامه نماز ظهر عاشورا در استان و کشور هستیم، تصریح کرد: درگذشته صدای طبل و شیپور در زمان اذان ظهر به گونه‌ای بود که صدای اذان به گوش مردم نمی‌رسید اما این روند در حال اصلاح است و این سیر تحول با سرعت پیش می‌رود.

امام جمعه قزوین افزود: امام حسین (ع) در شرایط بسیار سخت و جنگی نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و در استان قزوین نیز اقامه نماز ظهر عاشورا هر سال با شاکله، و نظم و انسجام بهتری اقامه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین رعایت اصول بهداشت و سلامت را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رعایت اصول بهداشتی در برنامه‌های ظهر عاشورا مورد توجه قرار گیرد و الحمدالله نمازگزاران همواره در رعایت اصول بهداشتی، پیشتاز هستند.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های ترافیکی حین نماز ظهر عاشورا محدود باشد، گفت: محدودیت‌های ترافیکی چه از نظر زمان و چه فضا، کم و محدود باشد تا مردم به زحمت نیفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدقریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین نیز برنامه‌های نماز ظهر عاشورا را تشریح کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار