کد خبر: ۷۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
قزوین-مسئول بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: حضرت قاسم نوجوانی است که در راه پیروی از امام زمان خود مرگ را شیرین‌تر از عسل می‌داند و بهترین الگو برای نوجوان انقلابی است.

به گزارش آرانیوز:سرهنگ محمد سرباز با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری نوجوانان با عنوان "احلی من العسل" اظهار کرد: با توجه به اینکه روز ششم دهه اول ماه محرم به حضرت قاسم ابن الحسن (ع) منتسب شده است و از ایشان در کربلا به عنوان اسطوره ایثار و رشادت به ویژه برای قشر نوجوان و جوان یاد می‌شود، سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با همکاری جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی استان تصمیم به برگزاری مراسم احلی من العسل گرفت که این مراسم باهمکاری و حضور سایر هیئتهای مذهبی نیز همراه شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اذعان کرد: مراسم احلی من العسل مختص نوجوانان پسر در روز ۲۴ مرداد ماه ساعت ۱۸ با حضور بیش از ۵۰۰ نوجوانان قزوینی در صحن بزرگ مسجدالنبی (ص) برگزار و به صورت آنلاین در کانال شبکه شاد بسیج دانش‌آموزی استان با نزدیک به ۲۰ هزار مخاطب پخش شد.

وی افزاد: در این مراسم دانش‌آموزان نوجوان ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با مکتب حضرت قاسم ابن الحسن (ع) آشنا شده و با این نوجوان رشید که طعم شهادت را همچون عسل تعبیر می‌کرد و در راه ولی زمان خود از خون خویش گذشت بیعت کردند.

این مسئول ابراز کرد: مکتب حضرت قاسم ابن الحسن (ع) بهترین الگو برای دانش‌آموزانی است که در مسیر انقلاب و اسلام بسیجی وار و بدون چشم داشت حاضر شدند تا با اطاعت از امر ولی در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات رهبری که همان مسیر سیدالشهدا علیه السلام و یاران ایشان است گام بردارند.

سرباز در پایان گفت: مراسم احلی من العسل ضمن برگزاری ویژه‌برنامه‌های سخنرانی، سرود، مرثیه‌خوانی و روایتگری بار دیگر واقعه شهادت را که برای یک نوجوان شیرین‌تر از عسل ترسیم شده بود بازگو کرد تا دانش‌آموزان نیز بتوانند ادامه دهنده راه این نوجوان ایثارگر باشند.

گفتنی است در این مراسم که با حضور حضرت آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین همراه بود برنامه‌های سرود، دکلمه خوانی، مدیحه سرایی و روایتگری نیز برگزار گردید که مورد استقبال دانش آموزان نوجوان و جوان قرار گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار