کد خبر: ۷۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
شیراز- شهرداری شیراز در تلاش است تا با تعطیل کردن دارالرحمه شیراز مردم را برای تدفین درگذشتگان در بهشت احمدی ترغیب کند و برای این منظور طرحی را در شورا مطرح کرد.

به گزارش آرانیوز:پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم با دستور کارهای مختلفی برگزار شود و که یکی از دستورکارهای این شورا ساماندهی آرامستان های موجود در محدوده شهر شیراز بود.

بر اساس طرحی که از سوی شهرداری شیراز ارائه شده بود غسالخانه تعطیل و اجازه کفن و دفن در دارالرحمه شیراز ارائه نمی‌شود تا بتوان نسبت به استفاده از آرامستان بهشت احمدی مردم شهر شیراز را ترغیب کرد.

این در حالی است که بالغ بر ١٨ هزار نفر در آرامستان دارالرحمه شیراز قبر خریداری کرده و می‌توانند پس از فوت از قبرهای خریداری شده استفاده کنند لازم به ذکر است که این طرح اگر اجرایی شود افرادی که دارای قبر در این آرامستان هستند برای شستشوی میت باید به بهشت احمدی مراجعه کنند.

این طرح با موافقت اعضای شورای شهر به کمیسیون مربوطه ارسال شد تا بررسی‌های کارشناسی بیشتری روی آن صورت بگیرد.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همچنین در این جلسه به طرح دو فوریتی انتشار اوراق بهادار به ارزش ١٢ هزار میلیارد ریال برای تأمین اعتبار لازم خط دو قطار شهری شیراز موافقت کردند.

لازم به ذکر است که خط دوم قطار شهری شیراز بالغ بر دو هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری نیاز دارد این در حالی است که بر اساس قرارداد منعقد شده شهرداری شیراز و وزارت کشور دولت متعهد به ارائه ۵ واگن به کلان شهر شیراز شده است.

شهرداری بدون پول تعطیل است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هر روزی که شهرداری تعطیل باشد آن روز، روز مرگ شهرداری است.

محمد حسن اسدی در صحن علنی شورای ای شهر بیان کرد: شوراهای شهر فرصت یک ماهه ای بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای انتخاب شهردار دارند از این رو انتظار می‌رود که شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم نسبت به انتخاب شهردار با سرعت بیشتری اقدام کند.

وی افزود: شهرداری شیراز دارای بی ثباتی مدیریتی است و مشخص نبودن آینده مدیران شهرداری موجب شده تا برخی از مدیران نسبت به کوتاهی در وظایف محوله اقدام کنند از این رو شورای شهر باید توجه ویژه‌تری به شهرداری داشته باشد.

این عضو شورای شهر تکمیل کرد: هر روزی که شهرداری تعطیل باشد آن روز، روز مرگ شهرداری است زیرا با مراجعه مردم به شهرداری پول به این نهاد تزریق می‌شود امام با تعطیل بودن این نهاد دیگر پولی وارد شهرداری نخواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار