کد خبر: ۷۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
زنجان-استاندار زنجان گفت: استان زنجان در طرح اقدام ملی مسکن به لحاظ آورده متقاضیان و پیشرفت پروژه رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش آرانیوز:فتح الله حقیقی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری زنجان با بیان اینکه سهمیه تخصیصی مسکن استان به پنج برابر افزایش یافته است، گفت: سیمان مورد نیاز ساخت مسکن نیز به همین میزان بوده که نیاز لازم تامین شده است.

وی اظهار کرد :۳۸ کیلومتر باقیمانده دو خطه راه آهن زنجان به قزوین و همچنین بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر زنجان نیازمند مصالح مورد به ویژه سیمان است.

استاندار زنجان گفت: تحت هیچ شرایطی نباید برق ۲ کارخانه سیمان زنجان قطع شود و جنگ اقتصادی کنونی توجه به این مهم را ضروری کرده است.

حقیقی با بیان اینکه کوتاهی‌ها در این خصوص پذیرفتنی نیست و نیاز و سهم استان در شرایط کنونی باید برطرف شود، تاکید کرد: باید کاری کرد که برق مورد نیاز دو کارخانه سیمان زنجان به طور کامل از سوی شرکت برق منطقه‌ای تامین شود.

وی ابراز داشت: اهمیت ستاد تنظیم بازار کمتر از ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیست و در این راستا قبل از بروز هر اتفاقی باید موارد را پیش بینی کرد و زمینه بروز آن را در شرایط کنونی حذف کرد.

استاندار زنجان ابراز کرد: مسئولان ستاد تنظیم بازار باید وضعیت این حوزه را در شرایط کنونی به دقت رصد، پیش بینی و آینده نگری کنند.

حقیقی با بیان اینکه مصوبات جلسات باید توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود، افزود: در این زمینه هیچ توجیهی ندارد و در برخوردها هیچ مسامحه‌ای وجود ندارد.

وی افزود: استان زنجان ۱.۳ دهم جمعیت کشور را دارد و سهمیه تخصیصی ساخت مسکن برای این استان سه هزارو ۴۰۰ واحد اعلام شد که این تعداد در زمان حاضر به حدود ۱۶ هزار واحد رسیده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: با توجه به احداث یک میلیون واحد مسکونی مصوب مجلس شورای اسلامی تا ۲.۵ سال آینده نیاز این بخش پوشش داده شده و هم اکنون حجم بالای هفت هزار میلیارد تومانی در حوزه ساخت مسکن در استان سرمایه گذاری شده که با توجه به این مهم میانگین حقوق کارگر ساختمانی نیز افزایش یافته است.

حقیقی افزود: استان زنجان در طرح اقدام ملی مسکن به لحاظ آورده متقاضیان و پیشرفت پروژه رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده و طبق برنامه ریزی انجام گرفته یک‌هزار واحد مسکونی امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود که در مرحله نازک کاری قرار دارد و چهار هزارو ۶۵۰ واحد دیگر نیز پیشرفت بسیار خوبی دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار