کد خبر: ۷۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
امام جمعه موقت تهران گفت: امام حسین(ع) با شهادت خود در صحرای کربلا یک انقلاب درونی را در جان و نفس بشریت ایجاد کرد تا بندگی خداوند احیا شود.

نهضت امام حسین(ع) الگوی حرکت امامین انقلاب در هدایت انقلاب اسلامی

 

به گزارش آرانیوز/ حجت الاسلام کاظم صدیقی ، ضمن تسلیت ایام شهادت سید سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و با بیان علل قیام ابا عبدالله الحسین اظهار داشت: قیام و انقلاب ابا عبدالله الحسین علیه السلام برای احیای بندگی خدا بود تا بشری که ملک و مخلوق خداوند است تحت فرمان و بندگی او حرکت کند و از این جهت حسین بن علی علیه السلام با شهادت خود در صحرای کربلا این انقلاب درونی را در جان و نفس بشریت بوجود آید که باید در مسیر حق قرار گرفت.

وی با بیان بخشی از زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام تاکید داشت: در زیارت نامه امام حسین علیه السلام اینطور بیان شده است که «السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ، وَآتَیْتَ الزَّکَاةَ، وَأَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَیْتَ عَنِ الْمُنْکَرِ…» یعنی حضرت امام حسین علیه السلام با هدف و برنامه والای الهی در این مسیر شهادت قرار گرفت برای احیای سنت‌های جد بزرگوارشان که در جامعه داشت از بین می‌رفت. امروز نیز کسی که پرچم انقلاب عاشورا را به ارث و در اختیار دارد، مقام معظم رهبری است.

نهضت امام حسین (ع) الگوی حرکت امامین انقلاب در هدایت انقلاب اسلامی

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری منادی عبودیت خداوند است و در تمام جریانات انقلاب و در دهه‌های گذشته خلف صالح حضرت امام خمینی (ره) و نیز روش امام حسین علیه السلام بوده‌اند و این انقلاب عظیم و به پیش برده‌اند. در برابر استکبار جهانی، صهیونیزم و دشمنان اسلام هیچ نوع عقب نشینی نداشته اند. همچنین در دلسوزی به مؤمنین و مسلمانان جهان و یاری جبهه مقاومت مستضعفین و مظلومین که در هر نقطه از جهان قرار داشته باشند با صدای بلند فریاد حمایت‌های مادی و معنوی خود را سر داده اند.

امام جمعه موقت شهر تهران با بیان رهنمودها و توصیه‌های مقام معظم رهبری در جریان ویروس کرونا اظهار داشت: کرونا یکی از امتحانات بزرگ برای بشریت و همچنین برای ما می‌باشد. رهنمودهای حضرت آقا در خصوص ویروس کرونا برای همه و بخصوص همه هیئتی هایی که عاشقانه و عاقلانه عزاداری سیدالشهداء علیه السلام برپا می‌کنند فصل الخطاب است و لذا هیئتی‌ها در خصوص بیانات حضرت آقا که نایب امام حسین (ع) و امام زمان (عج) است درک صحیحی دارند و دستورات و رهنمودهای ایشان را به جان می خرند.

وی ادامه داد: هیئتی در ماه مبارک رمضان و محرم علاوه بر رعایت دستورالعمل بهداشتی، از کمک‌های مومنانه به افراد مستحق و نیازمند فروگذار نکرده‌اند و حقاً و انصافاً سنگ تمام گذاشته‌اند. هیئتی‌ها در رعایت دستور العمل های بهداشتی نمره اول را دریافت کرده اند و این یک کار بزرگی است. عزاداران سید و سالار شهیدان در ماه محرم با عشق به حسین بن علی علیه السلام با وجود هزاران نفر از مردم که در هیئت‌ها شرکت داشته اند، توانسته اند عشق و شعور حسینی را به نحو احسن به نمایش بگذارند.

آیت الله صدیقی با توضیح اینکه هیئت‌ها و عزاداری‌ها معمولاً با شور و هیجان خاصی در جریان است بیان داشت: با اینکه شیوه هیئت و عزاداری شور و هیجان خاص خود را دارد ولی هیئتی‌ها عزیزمان مدیریت این هیجانات و با رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و استفاده از مواد ضد عفونی کننده توانسته اند یک حرکت مردمی و انقلابی را به نمایش بگذارند و این یکی از کارهای بی نظیر در جهان است.

اقدامات هیاتی‌ها در شرایط کنونی نمایش عقل حسینی است

وی ادامه داد: اگر رسانه‌های مختلف را رصد کنیم، مشاهده می‌شود در کشورهای غربی و اروپایی نتوانسته‌اند به این شکل هیئتی‌ها ما عمل کنند و این یک کار بی نظیر حسینی است که از ابتکارات خود عزاداری حسینی است و لذا به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته‌اند و این حماسه حسینی به این شکل را رقم زده‌اند.

امام جمعه موقت شهر تهران با بیان آثار مثبت و منفی که ویروس کرونا در جامعه ایران به وجود آورده است توضیح داد: گرچه ویروس کرونا آسیب‌هایی در جامعه رقم زده است و شاهد از دست دادن عزیزانی در این خصوص بوده ایم ولی عزاداران و هیئتی‌های ما به نحوی اقدام نموده‌اند که توانسته اند شکل جدیدی از رفتار حسینی را رقم بزنند. کمک مومنانه و به هر شکل و اندازه و راه اندازی قوی مجالس عزاداری خانگی و تبدیل هر خانه به یک حسینیه از ابتکارات هیئتی‌ها است و نشان داده‌اند که اگر در یک بخشی اخلال صورت بگیرد می‌توان در بخش دیگر به صورت قوی و برنامه ریزی شده ورود پیدا کرد.

وی در پایان گفت: این اقدام هیئتی‌ها نشان داد که پیروان امام حسین علیه السلام دارای عزم راسخ و قدرت مدیریت قوی هستند و می‌تواند با عقل حسینی تمدن بزرگی را به عالم نمایش دهد. این در کمتر جای عالم اتفاق افتاده است و اگر هم بوده است با زور و اجبار صورت گرفته است ولی در ایران با فرمان ولی مسائلی مثل کرونا قابل حل است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار