کد خبر: ۷۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای جلوگیری از هدر رفت اموال بیت المال، ابطال پروانه فعالیت معادن راکد استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش آرانیوز:محمد مهدی شهریاری شنبه شب در نشست شورای معادن آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه در واگذاری معادن باید ضوابط مالی و فنی متقاضیان لحاظ شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه شاهدیم که برخی معادن سال‌ها به دلیل نبود اهلیت لازم سرمایه گذار در آذربایجان غربی راکد مانده است، از دستگاه‌های اجرایی خواست در موعد مقرر به استعلامات حوزه معدنی پاسخ دهند.

شهریاری با بیان اینکه با وجود صدور اخطارهای متعدد قانونی، برخی از معادن کماکان راکد هستند، افزود: برخی افراد سال‌ها در آذربایجان غربی معادنی را به صورت قانونی به دست گرفته‌اند اما به دلایل مختلف توانایی فعال سازی آنها را ندارند که در همین راستا باید سریعاً پروانه فعالیت آن‌ها باید باطل شود و روند واگذاری به افراد صلاحیت دار طی شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت پرداخت حقوق دولتی معادن، دستیابی به هوشمند سازی استعلامات در چارچوب پنجره واحد را مستلزم توجه دستگاه‌های مربوطه به پاسخگویی سریع دانست و افزود: تعلل در پاسخگویی به استعلامات این حوزه از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی موجب فرار سرمایه گذاران می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای ۴۹۴ معدن ثبت شده است که از این تعداد هم اکنون ۲۳۵ واحد فعال هستند.

بیش از ۲۱ هزار نفر در سطح استان آذربایجان غربی از محل معدن و واحدهای فرآوری مشغول به فعالیت هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار