کد خبر: ۷۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
تبریز- معاون تربیت بدنی سپاه تبریز گفت: سند چشم انداز ورزشی باشگاه مقاومت با محوریت توسعه ورزش همگانی در شهرستان تبریز تدوین شده است.

به گزارش آرانیوز:، نشست خبری باشگاه مقاومت تبریز صبح امروز دوشنبه با حضور معاون تربیت بدنی سپاه تبریز و اصحاب رسانه استان با محوریت تشریح عملکرد و برنامه‌های باشگاه مقاومت در سه بخش ورزش همگانی، قهرمانی و پرسنلی در محل کانون بسیج جوانان تبریز برگزار شد.

معاون تربیت بدنی سپاه تبریز که به عنوان مدیرعامل باشگاه مقاومت نیز فعالیت دارد با اشاره به وضعیت پاندمی ویروس کرونا عنوان کرد: با تمامی آسیب‌ها و معضلاتی که همه گیری این ویروس برای جامعه ایجاد کرده توانستیم از این وقفه استفاده کرده و یک سند چشم انداز با درنظر گرفتن نقاط ضعف، قوت و تهدیدهای حوزه ورزش را تدوین نمائیم.

یاسر نجف زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سند چشم انداز توسعه ورزش باشگاه مقاومت را در مجمع عالی بسیج ورزش تبریز ارائه کردیم، ادامه داد: برای انجام بهینه برنامه‌ها و مسیر توسعه‌ای که در نظر داشتیم در ابتدا باید حمایت سیاسی و اجتماعی مدیران ارشد استان را بدست می‌آوردیم که این امر نیز در جلسه فوق انجام پذیرفت و حمایت و قول‌های مساعدی نیز دریافت کردیم.

وی سند چشم انداز باشگاه مقاومت را به صورت سه بخش ورزش همگانی، قهرمان و پرسنلی عنوان کرده و تشریح کرد: در سه حوزه ورزشی فوق برنامه‌هایی تدوین کردیم و خوشبختانه تمامی این برنامه‌های به صورت بنیادی و ساختاری می‌باشد به این صورت که از ابتدا و با توجه به نیازهای موجود در جامعه کارشناسی شده است.

مدیرعامل باشگاه مقاومت تبریز با اشاره به پتانسیل بالای نیروی انسانی در تبریز اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های با اهمیت تربیت بدنی نیروی سپاه تبریز برخورداری از جامعه آماری بالا از نیروی جوان است که تعداد این جوانان حدوداً به نیم میلیون نفر می‌رسد.

معاون تربیت بدنی سپاه تبریز با اشاره به فعالیت ورزشی ۲۹۰ پایگاه بسیج در تبریز اظهار کرد: در هریک از این پایگاه‌ها افرادی که تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک تربیت بدنی دارند به عنوان مسئولین تربیت بدنی پایگاه‌ها منصوب شده‌اند و این برنامه ریزی به این جهت انجام شده است که بتوانیم استعدادهای ورزشی هر منطقه را شناسایی نمائیم.

نجف زاده افزود: بعد از تدوین سند چشم انداز و انتصاب مسئولین تربیت بدنی پایگاه‌ها شروع به برنامه ریزی و برگزاری مسابقات با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی کردیم که برای مثال در مسابقات فوتسال اخیر جام شهید عدالت اکبری با حضور ۲۰۰ تیم فوتسال مواجه بودیم که آمار قابل قبولی است.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شد تا ورزش در جامعه به حاشیه کشیده شود، گفت: هدف اصلی از برگزاری مسابقات ورزشی همگانی کردن ورزش مورد نظر در میان مردم است و بعد از همگانی شدن یک ورزش متعاقباً شاهد بروز استعدادها در میان ورزشکاران خواهیم بود که می‌توانیم از ایشان در ورزش قهرمانی نیز استفاده نمائیم.

مدیرعامل باشگاه مقاومت تبریز با تشریح رشته‌های ورزشی مورد نظر نیروی سپاه تبریز تشریح کرد: فوتسال، والیبال، ورزش‌های بومی محلی، دفاع شخصی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، تکواندو، تنیس روی میز و چند رشته دیگر به خاطر نوع انجام این رشته‌های ورزشی و آسیب کم‌تر در وضعیت همه گیری کرونا در اولویت قرار دارند.

نجف زاده اضافه کرد: نزدیک ۱۸ ماه است که باشگاه مقاومت فعالیت‌های خود را در تیم‌های پایه و رده‌های مختلف سنی در چهار رشته فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و تکواندو آغاز کرده است و فعالیت در سایر رشته‌های مذکور نیز به زودی در برنامه‌هایمان قرار دارد.

در انتهای جلسه و به مناسبت هفته خبرنگار از فعالان رسانه‌ای و ورزشی نویسان شهرستان تبریز با اهدا نشان تقدیر توسط باشگاه مقاومت تبریز تجلیل به عمل آمد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار