کد خبر: ۷۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به تصمیم اخیر وزارت آموزش و پروش مبنی بر حذف سیاست «از بوم برای بوم»، گفت: این سیاست، خیانتی آشکار به مناطق محروم است.

خیانتی آشکار به مناطق محروم با حذف سیاست ازبوم برای بوم

به گزارش آرانیوز/  امانقلیچ شادمهر با انتقاد از تصمیم اخیر وزارت آموزش و پرورش در حذف سیاست «از بوم برای بوم» در آزمون سراسری، عنوان کرد: متأسفانه با این تصمیم دامنه پذیرش بوم، استانی تعریف می‌شود و به عبارتی همه متقاضیان شغل معلمی از سراسر کشور می‌توانند از سهمیه مناطق مختلف استفاده کرده و پس از فراغت از تحصیل در سطح استان جابه جا شود.

بی عدالتی آموزش به اوج خود خواهد رسید

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس با بیان اینکه اختلاف فاحشی بین کیفیت آموزش در مناطق مختلف کشور وجود دارد که ناشی از توزیع کاملاً غیر متوازن منابع و ایجاد شکاف بین مناطق محروم و برخوردار است، تصریح کرد: قطعا با این تصمیم وزارت آموزش و پرورش این فاصله بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این تصمیم وزارت آموزش و پرورش حق معلم شدن از دانش آموزان مناطق محروم را سلب می‌شود، خطاب به تصمیم گیرنده در این موضوع، گفت: اگر دغدغه اصلی تربیت معلم با کیفیت است در دانشگاه فرهنگیان ۴ سال فرصت دارید تا ضعف خودتان در عدم ارائه آموزش‌های با کیفیت یکسان را جبران کنید.

نیروی انسانی با تصمیم جدید آموزش و پرورش در یک استان متراکم خواهد شد

شادمهر تأکید کرد: قطعا با این تصمیم نیروهای جذب شده غیر بومی در مناطق محروم به مناطق دیگر خواهند رفت و تا چند سال آینده، شاهد کمبود شدید معلم در برخی از مناطق یک استان و مازاد نیرو در مناطق دیگر خواهیم بود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه این تصمیم وزارت آموزش و پرورش هیچ مبنای کارشناسی ندارد، گفت: اتخاذ این تصمیم عجیب در  روزهای پایانی کاری وزیر آموزش و پرورش جای تعجب بسیاری دارد و از مراجع بالاتر خواهیم خواست نسبت به لغو این تصمیم اقدام کنند. قطعا ما نیز از تمامی ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهیم کرد./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار