کد خبر: ۷۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
یزد- مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» با اشاره به جذابیت‌های آیین‌های عاشورایی یزد برای مردم ایران و گردشگران خارجی، از میراث فرهنگی خواست تا این آیین‌ها را ثبت ملی و جهانی کند.

به گزارش آرانیوز:سیدحسن حسینی، صبح شنبه در جمع اعضای کمیته گردشگری مذهبی یزد، بر ضرورت ثبت تک تک آیین‌های عزاداری یزد به ویژه آیین‌های عاشورایی توسط سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد.

وی افزود: یزدی‌ها از کودکی با این آیین‌ها آشنا بوده‌اند بنابراین طبیعی است که این آیین‌ها جزئی از فرهنگ ما باشد و برایمان تازگی نداشته باشد اما این مراسم برای بسیاری از غیریزدی‌ها و حتی گردشگران خارجی جذابیت خاصی دارد و ضروری است پیگیری‌های لازم در زمینه پژوهش و ثبت این آیین‌ها انجام شود.

حسینی عنوان کرد: ضروری است که اعضای کمیته گردشگری مذهبی، اطلاعات کافی از مباحث گردشگری مذهبی و معنوی داشته باشند و به راهنمایان علاقمند نیز در سرفصل‌های مختلف گردشگری مذهبی آموزش‌های لازم ارائه شود.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران یادآور شد: از زمان تآسیس دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران، بخش بین الملل این دبیرخانه با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی از جمله میراث فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده که از آن جمله می‌توان به چاپ کتاب‌ها و بروشورهایی برای معرفی فرهنگ و آیین‌های عاشورایی یزد به زبان‌های مختلف، برگزاری همایش‌های مختلف برای گردشگران خارجی، ساخت چند مستند در این زمینه و پخش این مستندها از شبکه‌های ملی، برنامه ریزی در مورد حضور گردشگران در مراسم عزاداری محرم و جشن‌های ملی و مذهبی اشاره کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار