کد خبر: ۷۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
همدان _ مسئول کانون مداحان همدان گفت: مراسم چهارپایه‌خوانی مقابل منازل شهدا، روبه‌روی مساجد و در بازارها برگزار می شود.

به گزارش آرانیوز:مسعود طاهری در خصوص برنامه‌های کانون مداحان شهرستان همدان اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا کانون مداحان چندین جلسه برای ساماندهی هیئات و مداحان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرده است.

وی ادامه داد: به درخواست آیت الله شعبانی نماینده محترم ولی فقیه در استان همدان قرار است امسال به جای دسته‌های عزاداری، یک اجتماع واحد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری صورت گیرد و هیئات محترم و همچنین عزاداران عزیز در این مراسم شرکت کنند.

مسئول شورای هیئات مذهبی همدان با بیان اینکه کمیته ناظرین بر هیئات هر شب به چندین هیئت سرکشی می‌کنند و اگر مشکلی وجود داشته باشد اعلام می‌کنند، از برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی مقابل منازل شهدا، روبه‌روی مساجد و بازارها خبر داد.

طاهری با انتقاد به وضعیت منع ترددهای شبانه اظهار کرد: برنامه بیشتر هیئات شهر از ساعت حدود ساعت ۲۲ تا ساعت ۲۳:۳۰ اجرا می‌شود و قانون منع تردد موجب متضرر شدن عزاداران حسینی می‌شود و حضور مردم در هیئات و برگزاری پرشور مراسمات را با مشکل مواجه می‌کند.

طاهری با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس پذیرایی به صورت شام و نهار از عزاداران گرامی صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: امسال غذاها پخت و به بیرون توزیع می‌شود و برای توزیع غذای روز عاشورا فقط کسانی که نام نویسی کرده‌اند می‌توانند در آشپزخانه تردد کنند، همچنین توزیع و پخت غذا نیز با نظارت ستاد مقابله با بیماری کرونا انجام می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: برای دهه دوم نیز تصمیم بر این شده است که دیگر تصویری از مداحان گرامی بر بنرهای شهر قرار نگیرد.

طاهری با تشکر از هیئات مذهبی به خاطر حسن همکاری در برگزاری مراسم در فضای باز که مشکلات و مسائل خاص خود را دارد، درخواست کرد: عزیزانی که در فضای باز عزاداری می‌کنند سعی کنند صدای بلندگوهایشان را کمتر کنند تا موجب آزار و رنجش عزیزانی که مشکل و یا بیمار دارند نشوند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه برگزاری هیئت در فضای باز مشکلات خاص خود را دارد، اما مسئولان محترم هیئات لطف کردند و دست به دست هم دادند و این مهم را تحقق بخشیدند و جا دارد از آنها کمال تقدیر و تشکر به عمل آید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار