کد خبر: ۷۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
زنجان-نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: عشق و ارادت به امام حسین (ع) بسیار ارزشمند است اما این عشق و ارادت زمانی ماندگار خواهد بود که با معرفت توأم باشد.

به گزارش آرانیوز:آیت‌الله علی خاتمی شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی هئیت مکتب الزهرا (س)، با بیان اینکه انسان باید در هر لحظه از زندگی خود، شکرگزار نعمات و فرصت‌هایی که خداوند در اختیار او قرار داده و از تنگناها به سلامت عبور کرده است، باشد، گفت: نمونه بارز این تنگنا مربوط به زمانی است که عرصه بر امام سجاد (ع) تنگ شده بود، چنان که آن حضرت بعد از اقامه نماز جماعت در مسجد، اجازه قرائت قرآن با صدای دلنشین را نداشتند و ایشان بالاجبار در منزل خود به قرائت قرآن می‌پرداختند.

وی در وصف احترام به والدین با یادآور اینکه امام سجاد (ع) فرمودند انسان به عرش هم که برسد، ریشه‌اش همان والدین هستند، اظهار کرد: امام رضا (ع) فرمودند در هر مجلسی که از فضیلت ما سخن گفتند و در قلب خود احساس شوق کردید، در آن مجلس برای مادر خود دعا کنید.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به شرایطی که امروز ایران اسلامی و همه دنیا با آن دست به گریبان است، تصریح کرد: امروز همه دست به دست هم داده‌اند در شرایط سخت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چنین مراسمی را برگزار کنند، به همین خاطر فراموش نکنیم هر وقت موفقیتی کسب کردیم و قدمی در راه خیر برداشتیم، بلافاصله شکرگزار خداوند باشیم تا نعمات ما افزون شود.

خاتمی با بیان اینکه امروز مقدر شده است که در کنار هم و در این مجلس حضور داشته باشیم، افزود: عشق و ارادت به امام حسین (ع) بسیار ارزشمند است اما این عشق و ارادت زمانی ماندگار خواهد بود که با معرفت توأم باشد.

وی با تاکید بر اینکه شور به خودی خود بسیار خوب است اما اگر این شور دارای ریشه باشد، محصولش کسانی چون میثم تمار خواهد شد، عنوان کرد: برای اینکه بخواهیم شورمان نسبت به امام حسین (ع) ریشه‌دار باشد، ابتدا به ساکن باید شناخت کافی از سیدالشهدا (ع) داشته باشیم و اینکه چرا پای به کربلا گذاشتند و چنین ایثاری را انجام دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: علم ثابت کرده است که گریه برای آرامش و تسکین اعصاب مفید است، حال اگر این گریه برای امام حسین (ع) باشد، ماندگار خواهد بود.

خاتمی بهترین راه شناخت سیدالشهدا (ع) را از زبان خود امام حسین (ع) دانست و بیان کرد: منشور انقلاب امام حسین (ع)، وصیت‌نامه آن حضرت است. امام حسین (ع) فرمدند من برای شرارت از مدینه خارج نمی‌شوم، من برای کشورگشایی قیام نمی‌کنم، من برای قلدری، خوش‌گذرانی و گسترش حوزه قدرت و ایجاد نابسامانی در جامعه قیام نمی‌کنم. بلکه مسیر امت جدم پیغمبر (ص) از راه راست منحرف شده و من برای بازگردان این امت در مسیر درست قیام کرده‌ام.

وی با یادآوری اینکه آخرین سخنان سالار شهیدان همان امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: بالاترین منکر در جامعه حکومت باطل و بالاترین معروف نیز حکومت حق است. آخرین سخنرانی امام حسین (ع) در کربلا در اوج قدرت بیان شد، به طوری که مورخ مصری بیان می‌کند در تاریخ به یاد ندارم سرداری با اینکه همه یاران و انصارش از بین برود و خود در لحظات آخر با قدرت سخنرانی کرده و بگوید «هیهات منا الذله».

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان اظهار کرد: امام حسین (ع) در آخرین لحظات عمر گران‌بهای خویش فرمودند خداوند، پیغمبر (ص)، فاطمه زهرا (س) و مردان غیرت‌مند تاریخ راضی نیستند من ذلت را بپذیرم و این همان حسین‌شناسی است؛ چرا که در قاموس ایمان، ذلت جایی ندارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار