کد خبر: ۷۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
ارومیه – همزمان با چهارمین روز ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه شرایط کرونا در ۶۸ نقطه آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به  گزارش آرانیوز:در این آئین که علاوه بر بسیاری از مساجد شهر ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی، در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه با حضور پرشور مادران عزادار حسینی برگزار شد، مادران سیاه‌پوش درحالی‌که کودکان خود را با لباس‌های سبز و سفید در آغوش داشتند و سربندهایی با مضامین یا حسین (ع)، یا علی اصغر (ع) و یا ابوالفضل (ع) بسته بودند، در رثای شهادت کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا، اشک ماتم ریختند.

البته در همه این آئین‌ها پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل از سوی برگزارکنندگان و البته تاکید مادران حاضر رعایت شد و فاصله بین مادران نیز به صورت کامل حفظ شده بود.

در این آئین‌ها سخنرانان مذهبی، ائمه جمعه و جماعت در ارتباط با فلسفه قیام کربلا و اهداف متعالی و آرمان‌های امام حسین (ع) در قیام علیه ظلم و جور و همچنین شهادت حضرت علی اصغر (ع) سخنرانی کردند.

برگزاری مراسم لالایی علی اصغر، مداحی و سینه زنی از جمله آیین‌هایی بود که با حضور مادران و اقشار مردم برگزار شد.

نظیر این مراسم در اکثر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد و طی آن اقشار مردم مراتب اخلاص و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

حضرت علی اصغر (ع) فرزند ۶ ماهه حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورای سال ۶۱ میلادی به دست حرمله یکی از سپاهیان عمربن سعد به شهادت رسید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار