کد خبر: ۷۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
شبستر- فرماندار شبستر گفت: دستگاه‌های اجرایی شبستر موضوع تولید و اشتغال را اولویت اصلی کاری خود قرار بدهند.

به گزارش آرانیوز:حسین عبدالهی صبح جمعه در نشست گروه کاری بازار کار این شهرستان با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در سطح کشور گفت: شهرستان شبستر با دارا بودن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه، توان بالایی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان را دارد، لذا دستگاه‌های اجرایی تولید و اشتغال را دو اولویت اصلی کار خود قرار دهند.

فرماندار شبستر با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال تنها وظیفه اداره کار نیست خاطر نشان نمود: همه دستگاه‌های اجرایی با حذف برخی بوروکراسی اداری در روان سازی ایجاد اشتغال نقش ایفا نمایند.

وی جذب تسهیلات معرفی شده را برای رونق اشتغال در شهرها و روستاها بسیار ضروری ذکر کرد و افزود: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی که به منظور ایجاد اشتغال معرفی می‌شوند تسریع نمایند لذا همراهی و تعامل بیشتر مدیران بانک‌ها در موفقیت و به ثمر رساندن این هدف، بزرگ و مؤثر است.

وی در این نشست کسب رتبه‌های برتر در جذب تسهیلات را مرهون تلاش مسئولان اجرایی و تخصصی کارگروه دانست و اظهار داشت: مدیران اجرایی ضمن اشرافیت کامل به شیوه نامه مربوطه در توجیه کامل متقاضیان تسهیلات تلاش نمایند و از ارجاع آنها به مبادی دیگر خودداری نمایند.

عبدالهی با اشاره به اینکه تنها جذب تسهیلات ملاک نیست خاطرنشان کرد: هدف اصلی از جذب بیشتر این تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید است و کمیته نظارت برای پیگیری مستمر و به سرانجام رساندن این طرح‌ها بر اساس آئین نامه تشکیل شده و در طول مسیر پرداخت آن نظارت کنند تا این طرح‌ها بدون انحراف منجر به تثبیت اشتغال پایدار شوند.

وی گفت: ثبت نام، رصد و پیگیری لازم پرداخت تسهیلات و معرفی طرح از طریق سامانه کارا انجام می‌شود و مبنا برای همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها سامانه کارا و رصد است و به منظور تحلیل محتوای این سامانه‌ها و آسیب شناسی طرح‌های ثبت نام شده به صورت مرتب نشست‌های لازم تشکیل شود.

رئیس شورای تأمین شهرستان شبستر در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: اشتغال به کار اتباع خارجی در واحدهای تولیدی و خدماتی منوط به دریافت پروانه اشتغال است و دستگاه‌های ناظر بر این امر ضمن حساسیت به این موضوع از تبعات آتی این امر جلوگیری کنند.

 رونق تولید و ایجاد اشتغال اولویت اصلی در شهرستان شبستر است

فضای کسب و کار در شبستر مثبت است

در این نشست مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با مثبت ارزیابی نمودن فضای کسب و کار و کارهای صورت گرفته در این خصوص، گفت: با اقدامات و پیشنهادهای خوبی که در کارگروه‌های مختلف ازجمله کارگروه اشتغال و کارگروه تسهیل در راستای بهبود کسب و کار انجام گرفته، وضعیت بهتری در کسب و کارها به وجود آمده، که ادامه این روند نیازمند همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

یونس طاهری در نشست گروه کاری بازار کار شهرستان شبستر به تشریح شیوه نامه پرداخت تسهیلات در سال جاری گفت: اعتبار طرح‌ها برای شهرستان‌ها محدودیت ندارد و براساس میزان تقاضا در شهرهای مختلف استان اختصاص داده می‌شود. لذا از آنجایی که فرصت جذب این تسهیلات برای شهرستان‌ها محدود است باید برای گرفتن نتیجه مطلوب روند رسیدگی به پرونده‌ها سرعت گیرد تا شاهد جذب اعتبار بیشتر در جهت اشتغالزایی باشیم.

وی پیگیری مصوبات گروه کاری در شهرستان را یکی از اهداف این کارگروه عنوان کرد و خاطر نشان نمود: متأسفانه شهرستان شبستر از نظر نظارت بر طرح‌ها ضعیف عمل کرده است به طوری که در شهرستان‌های دیگر مرحله دوم نظارت اجرا می‌گردد، انحراف در نظارت طرح‌ها در شبستر موجب شده مرحله اول نظارت بر طرح‌ها هنوز به اتمام نرسیده است

وی به ایجاد مزیت برای کارآفرینان در لایه‌های مختلف را از جمله برنامه‌های مورد حمایت وزارت متبوع دانست و گفت: در راستای حمایت از کارآفرینان به طور سالیانه کارآفرینان برتر انتخاب می‌شود که در این راستا تلاش داریم به ترویج آموزش‌های خود در عرصه کارآفرینی بپردازیم. لذا تا زمانی که فضای کسب‌وکار رونق نیابد رشد اقتصادی میسر نمی‌گردد. در شرایط کنونی، باید زمینه را برای بهبود فضای کسب‌وکار و ارتقای بهره وری تولید فراهم نمائیم تا اشتغال و تولید شکوفا یابد، که در این میان کانون کارآفرینان نیز بر حسب مسئولیت اجتماعی خود و با برنامه‌ریزی و پیگیری می‌تواند زمینه را برای رشد و تعالی فضای کسب‌وکار فراهم کند.

در پایان این نشست از سه کارآفرین برتر شهرستان شبستر، منتخب جشنواره سال گذشته استان آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار