کد خبر: ۷۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
زاهدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افرادی که دوز اول واکسن برکت را تزریق کرده‌اند نگران تاخیر در تزریق دوز دوم نباشند.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیدمحمد هاشمی شهری با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۶۰ هزار دوز واکسن کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تزریق شده، اظهار داشت: هم‌استانی‌هایی که دوز اول واکسن برکت را تزریق کرده‌اند و هم‌اکنون نوبت تزریق دوز دوم واکسن آنها فرا رسیده نگران تأخیر بوجود آمده نباشد؛ با پیگیری‌های انجام شده به زودی محموله‌های جدید واکسن وارد استان می‌شود.

وی با بیان اینکه در بررسی پژوهشگران فاصله بین دو دوز اول و دوم واکسن در صورت افزایش نگران کننده نیست، ادامه داد: به عنوان مثال در واکسن برکت فاصله بین تزریق دو دوز چهار هفته است و می‌شود تا پنج یا ۶ هفته هم لحاظ شود و در واقع این اتفاق ممکن است باعث شود میزان آنتی بادی‌های تولید شده بیشتر و سطح ایمنی بدن افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با عرض تسلیت ایام ماه محرم گفت: مراسم ماه محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده همه افراد از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و در فضای باز و دارای تهویه هوا برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه کرونا در سیستان و بلوچستان روند نزولی به خود گرفته و هرگونه جا به جایی جمعیت می‌تواند استان را وارد فاز جدیدی از بیماری کند، گفت: در شمال و مرکز استان بیماران بستری، سرپایی و فوت شده کاهش قابل توجهی داشته ولی متأسفانه همچنان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از پیک سوم این بیماری خارج نشده و در این دانشگاه دو برابر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بستری تنفسی وجود دارد که لازم است مردم هم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون اهتمام ورزند زیرا تنها راه مهار و کنترل این بیماری استفاده از همین مکانیسم است.

هاشمی شهری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی یک هزار و ۲۰ نفر دیگر از هم‌استانی‌ها که به بیمای کرونا مبتلا هستند، تعداد کل موارد مثبت کووید -۱۹ بر اساس نتایج آزمایشگاهی به ۱۰۴ هزار ۶۷۸ نفر رسیده است. متأسفانه در شبانه‌روز گذشته ۹ بیمار دیگر با وجود ارائه خدمات درمانی در بیمارستان‌های استان جان خود را از دست دادند، که چهار نفر مربوط به حوزه دانشگاه زاهدان، سه نفر مربوط به حوزه دانشگاه ایرانشهر و دو نفر مربوط به حوزه دانشگاه زابل است و بدین ترتیب تعداد کل موراد فوت ناشی از کرونا در استان سیستان و بلوچستان به دو هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

وی گفت: در حال حاضر ۸۳۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، که ۴۸۷ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، ۱۹۰ بیمار در حوزه دانشگاه زاهدان و ۱۵۹ بیمار در حوزه دانشگاه زابل است و از این تعداد ۳۰۹ نفر بر اساس آزمایشات انجام شده مبتلا به بیماری کووید -۱۹ هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه پوشش انجام واکسیناسیون در سطح استان سیستان و بلوچستان حدود ۵۰ درصد است، گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از فوت شدگان ناشی از کرونا در گروه سنی بالای ۶۰ سال هستند لازم است پوشش واکسیناسیون این گروه‌های سنی را به بالای ۸۰ درصد برسانیم و در این راه مشارکت و همکاری همه مسئولین و مردم را نیازمندیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار