کد خبر: ۷۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
بوشهر- مراسم چهل و سومین سالگرد شهادت حجت الاسلام شهید شیخ ابوتراب عاشوری پرچمدار انقلاب اسلامی در جوار مزار این شهید در چغادک برگزار شد.

به گزارش آرانیوز:مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ظهر پنجشنبه در این مراسم اظهار داشت: شهید عاشوری را می‌توان الگوی مناسبی به جهت سیاسی، انقلاب، فرهنگی و مذهبی دانست.

حجت‌الاسلام رضا خدری با بیان اینکه شهید عاشوری و دیگر شهدا الگوی خوبی برای مردم به ویژه برای روحانیون در زمینه‌های مختلف هستند اضافه کرد: این شهید فکر روشنی داشته است و همواره سعی می‌کرد جامعه را در مسیر صحیح هدایت و همراهی کند.

وی افزود: شهید عاشوری حتی در سخنرانی‌های خود به مسائل بهداشت هم اهمیت می‌داد و بر توجه به امر بهداشت و درمان تاکید می‌کرد؛ این در حالی است که معمولاً بیشتر توجه روحانیت در سخنرانی‌ها معطوف بیان نکات دینی و مذهبی است اما این شخصیت روشنفکر با دید باز به دیگر مسائل جامعه توجه ویژه ای داشت.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تسلیت ایام ماه محرم و سوگواری اهل بیت (ع) ابراز داشت: مبادا مراسم امام حسین (ع) را به گونه‌ای برگزار کنیم که در چشم دیگران طور دیگری دیده شود و فرصتی را برای سو استفاده برخی فرصت طلبان مهیا کند.

مراسم سالگرد شهادت پرچمدار مبارزات انقلابی بوشهر برگزار شد

رئیس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران نیز اظهار داشت: شهید عاشوری یکی از رهبران انقلاب اسلامی در این دیار بود که توفیق شهادت را قبل از انقلاب کسب کرد.

حجت الاسلام خسرو پناه با بیان اینکه خداباوری و مردم داری اجر و پاداش بالایی نزد پروردگار دارد گفت: کسی خدا خداباور و مردم دار باشد و از روز قیامت بترسد مقامش پیش خداوند والاست و شهید عاشوری چنین شخصیتی داشت.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: شهید عاشوری نه تنها فقیه در این دنیا بود بلکه در آخرت هم فقیه است چون همواره دغدغه داشت تا مردم را نسبت به علم و دین بهره مند کند.

حجت الاسلام خسرو پناه با اشاره به برخی دیدارها و نشست‌های خود با خانواده شهدا در بوشهر گفت: در این نشست‌ها همواره خانواده‌های شهدا از هم و غم شهید عاشوری سخن می‌گفتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید عاشوری قدرت انطباق مطالب از قرآن و روایات را با مسائل زمانه داشت گفت: این مساله نشان از اجتهاد ایشان بود و در آن زمان مردم را از یک رژیم فاسق و جنایتکار آگاه می‌ساخت اما امروز هنوز عده‌ای حاضر نیستند که در برابر جنایت‌های آمریکا و انگلیس در ایران سخنی را بیان کنند.

وی تواضع در برابر مردم را یکی از ویژگی‌های شهید عاشوری عنوان کرد و ابراز داشت: ایشان در برابر مردم تواضع داشت چرا مردم را ولی نعمت می‌دانست، امروز به این روحیه نیاز داریم که در برابر مردم متواضع باشیم و البته حرمت مسؤولان را نگه داریم و با قدرت با آنان صحبت کنیم.

این مراسم به صورت زنده از سیما مرکز بوشهر و همچنین از شبکه‌های مجازی پخش شد.

مراسم سالگرد شهادت پرچمدار مبارزات انقلابی بوشهر برگزار شد

نظرشما
پربازدیدها