کد خبر: ۷۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از روند صعودی آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در استان از دو روز گذشته تا کنون خبر داد.

به گزارش آرانیوز:جواد آقازاده  در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: موج پنجم کرونا با سرعت انتشار بیشتر از هفته‌های گذشته در استان آغاز شده اما از ۱۰ روز اخیر شاهد روند صعودی تعداد مبتلایان و از دو روز گذشته تاکنون افزایش تعداد بیماران فوتی در استان هستیم.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در استان به خصوص ارومیه و سلماس خبر داد و افزود: بستری بیماران غیر اورژانسی در استان لغو شده تا مشکلی در پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا وجود نداشته باشد اما با افزایش تعداد بستری‌ها شاهد روند بحرانی در ارومیه و برخی شهرهای استان هستیم.

آقازاده با بیان اینکه در موج سوم بیماری کرونا که بیشترین آمار مبتلایان را در استان شاهد بودیم یک هزار و ۳۹۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی اختصاص داشت اما امروز در موج پنجم این تعداد به یک هزار و ۴۵۵ نفر رسیده است.

وی با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی گفت: متأسفانه آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در استان روند صعودی دارد و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد وضعیت بحرانی در استان خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ابتلای هزار و ۱۹۱ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱۹ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده‌اند.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته متأسفانه ۹ نفر نیز در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، تکاب، مهاباد و میاندوآب بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند که با احتساب فوتی‌های جدید، شمار جان باختگان از شیوع ویروس کرونا در استان به ۵۰۱۷ تن رسید.

آقازاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۵۷ تن بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۲۴۸ تن از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۳۰ تن نیز به علت آسیب‌های ناشی از این بیماری، از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از تکمیل ظرفیت تنها بیمارستان شهرستان سلماس از بیماران کرونایی نیز خبر داد و گفت: در سلماس شهرستان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بشدت کاهش یافته و از چند روز گذشته در وضعیت قرمز قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار