کد خبر: ۷۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
میامی- فرمانده سپاه ناحیه میامی، با بیان اینکه یکی از معضلات کشورمان این است که برای خبرنگاران ارزش قائل نیستیم، گفت: دلیل این موضوع آن است که خبرنگاران به خوبی حمایت نشده‌اند.

به گزارش آرانیوز:سرهنگ محمد مهدی اسماعیلی صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت تکریم خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سپاه ناحیه میامی با بیان اینکه خبرنگاری در واقع یک حرفه نیست بلکه یک عشق است و انسان باید بسیاری امیال خود را کنار گذاشته و در خدمت مردم باشد، بیان داشت: نمود یک شهرستان را فقط خبرنگاران می‌توانند به درستی به مردم نشان دهند و این شغل آنقدر اهمیت دارد که در حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد هستیم که معظم‌له فرصت را غنیمت شمرده و در پایان به مقوله خبر و اطلاع رسانی خدمات و اقدامات تاکید دارند و این نشان دهنده اهمیت خبرنگاری است.

وی با بیان اینکه متأسفانه یکی از معضلات کشورمان این است که برای خبرنگاران ارزش قائل نیستیم و بسیاری از شهروندان و مردم و حتی مسئولان رسانه‌ها را به خوبی نمی‌شناسند و بعضاً رسانه‌های بیگانه مرجع خبر قرار می‌گیرند، افزود: شاید یکی از دلایل این امر عدم حمایت درست از قشر خبرنگار باشد که این امر می‌بایست ارتقا پیدا کند.

اهمیت جایگاه خبرنگاران

فرمانده سپاه میامی با بیان اینکه اهمیت خبرنگاری تا آنجا است که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آن می‌فرمایند «خبرنگاران کسانی هستند که چیزهای نشدنی و دست نیافتنی را شدنی می‌کنند همچنین در آبانماه سال ۸۰ در دیدار با خبرنگاران می‌فرمایند اگر زحمات خبرنگاران نبود لحظات ماندگار نمی‌شد» بیان داشت: اشرافیتی که ایشان بر روی خبر و مقوله اطلاع رسانی دارند نشان دهنده اهمیت موضوع اطلاع رسانی است.

اسماعیلی با بیان اینکه خبرنگارها و رسانه‌ها در واقع افسر جنگ نرم هستند، گفت: ذوق و استعداد یکی از مهمترین موضوعات در عرصه اطلاع رسانی است اما باید حمایت مراجع بالادستی از خبرنگاران وجود داشته باشد که اگر در این بخش ضعف‌هایی وجود دارد ناشی از عدم درک اهمیت کار خبرنگاران است.

وی سرعت عمل را دیگر محور رسانه‌ها دانست و تاکید کرد: سرعت عمل بسیار اهمیت دارد و در نهایت حق طلبی از ارکان مهم کار خبرنگاران است همانطور که رسول الله (ص) فرمودند شما خبر را بیان کنید حتی اگر از سوی برخی مورد ملامت قرار بگیرید لذا این مسائل در زمره محورهایی است که خبرنگاران باید به آن توجه داشته باشند. از سوی دیگر باید گفت مردم میامی دارای مشکلات معیشتی و اجتماعی و… هستند که یکی از اقشار مؤثر در بیان مشکلات مردم به مسئولان، رسانه‌ها محسوب می‌شوند.

به گزارش مهر، تقدیر از خبرنگاران بخشی از این نشست بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار