کد خبر: ۷۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
زنجان-مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: شبکه اشراق با «حسینیه اشراق» با محوریت شعار هرخانه یک حسینیه، هرخانواده یک هیئت، همراه با مردم ولایتمدار زنجان است.

به گزارش آرانیوز:سید محسن لطیفی با اشاره به برنامه ریزی گسترده صدا و سیمای مرکز زنجان برای ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان در دهه اول محرم، گفت: امسال با توجه به خیز موج پنجم بیماری کرونا و محدودیت‌های عزاداری سنتی و لزوم رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی رسانه استانی با برنامه ریزی ویژه به سوگواری سرور و سالار شهیدان خواهد پرداخت.

وی افزود: شبکه اشراق در قالب «حسینیه اشراق» با محوریت شعار هرخانه یک حسینیه، هرخانواده یک هیئت، همراه با مردم ولایتمدار زنجان است و به طرق مختلف رسانه‌ای پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت را منعکس خواهد کرد.

لطیفی با بیان اینکه حسینیه اشراق با حضور واعظین و مادحین هیئت حسینی از ساعت ۲۱ هرشب همگام با عزاداران حسینی میهمان خانه‌های هم استانیهای عزادار خواهد بود، ادامه داد: ویژه برنامه خیمه گاه هر شب با محوریت سخنرانی موضوعی درباره حماسه عاشورا از ساعت ۱۷ درکنار عزاداران خواهدبود، همچنین برنامه محرم نواسی از ساعت ۱۲ ظهر، برنامه گفتگو محور قرار شب از ساعت ۲۳:۱۵ و برنامه ترکیبی مشق عشق با آیتم‌های مداحی، شاعری و سخنرانی از ساعت ۲۲ از شبکه اشراق به روی آنت خواهد رفت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه سایر برنامه‌های روتین و تأمینی شبکه اشراق هم به فراخور مأموریت و زمان برنامه، ابعادی از حماسه عاشورا را در قالب آیتم‌های متنوع پخش خواهد کرد، گفت: معاونت صدا نیز در این راستا با تولید و پخش برنامه‌های متنوع همراه شنوندگان شبکه استانی صدا خواهد بود.

لطیفی افزود: ویژه برنامه‌های دلنوا از ساعت ۱۶، یک پیام یک نوا از ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه، عشق قافله سی از ساعت ۱۸، برنامه ترکیبی چراغ از ساعت ۲۲، ویژه برنامه روز تاسوعا با عنوان علمدار از ساعت ۱۰ صبح و برنامه زنده حسین عزاسی ویژه ظهر عاشورا در همان زمان بمدت ۵۵ دقیقه پخش خواهد شد. سایر برنامه‌های روتین شبکه استانی صدا هم با اختصاص آیتم‌های ویژه ای به استقبال ماه خون و شهادت رفته و دهها برنامه مداحی و شاعری هم به درخواست شنوندگان پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم عزاداری سنتی در تکایا، مساجد و حسینیه‌های استان، طبق پویش مردمی «هرخانه، یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت» به تبیین شعائر حسینی در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: تشریح مزایای مرحله دیگری از طرح کمک مومنانه در دهه اول ماه محرم توسط هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی در قالب کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند و آبرومند از دیگر محورهای معاونت اطلاعات و اخبار مرکز خواهد بود.

لطیفی افزود: معاونت فضای مجازی مرکز هم با طراحی صفحه حسینیه مجازی، بارگزاری ۲۰۰ قطعه ویدئوی عزاداری و سخنرانی مرتبط با محرم، انتشار نماهنگ محرم، برگزاری پویش هرخانه یک حسینیه و دریافت تصاویر مخاطبان و تولید ۳۰پو ستر و اینفوگرافی، طراحی صفحه ویژه محرم، تقطیع ۱۰۰ قطعه عزاداری قدیمی هیئت زنجان، بازنشر تولیدات سیما و صدا همچنین تبلیغ فضای مجازی هیآت حسینی درکنار مخاطبان خواهد بود.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار