کد خبر: ۷۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
بوشهر- تشدید گرمای هوا در استان بوشهر باعث شده تا شرکت‌های آبفا و برق استان از مردم برای مدیریت مصرف و کاهش میزان مصرف آب و برق درخواست همکاری کنند.

به گزارش آرانیوز:بعد از یکی دو هفته که خبری از خاموشی برق نبود و آب هم نسبتاً وضعیت پایداری پیدا کرده بود، حالا باز هم صدای پای قطعی آب و خاموشی‌های برق شنیده می‌شود.

تشدید گرمای هوا در استان بوشهر باعث شده تا شرکت‌های آبفا و برق استان از مردم برای مدیریت مصرف و کاهش میزان مصرف آب و برق درخواست همکاری کنند.

لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب

شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در اطلاعیه‌ای خواستار رعایت توصیه‌های صرفه جویی در مصرف آب برای کمک به مدیریت بهتر آب در استان شده است.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هم استانی‌های گرامی می‌رساند با توجه به پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوای استان بوشهر طی روزهای آینده، از مشترکین تقاضا می‌شود که با توجه به افزایش مصارف ناشی از گرمای هوا و بیماری کرونا، با رعایت توصیه‌های صرفه جویی در مصرف آب علاوه بر همکاری و همراهی با شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای ارائه خدمات، هم‌استانی‌های درگیری این بیماری که نیاز مبرم به آب برای مصارف شرب و بهداشتی را دارند یاری کنند.

مصرف برق کاهش یابد/ لزوم استفاده بهینه از آب در استان بوشهر

لزوم مدیریت مصرف برق

شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است: به دلیل افزایش دمای هوا در روزهای آتی و همچنین افزایش مصرف برق، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف در همه بخش‌ها و مصارف از قبیل ادارات، کشاورزان، صنایع، صنوف، و خاصه بخش خانگی احتمالاً شاهد اعمال مدیریت اضطراری بار در کشور و استان بوشهر خواهیم بود.

از این رو همانگونه که در اطلاعیه‌های پیشین نیز عنوان شده، در هفته جاری و آتی با افزایش دمای هوا، مصرف برق افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت که با توجه به محدودیت نیروگاه‌های برق آبی امکان جبران آن نیست.

از همه مشترکان گرامی به ویژه در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگیری گردد.

راهکارهای ساده کاهش مصرف برق

شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر راهکارهای ساده کاهش مصرف برق را نیز در اطلاعیه خود عنوان کرده است.

کاهش مصرف بارهای سرمایشی از جمله تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و از آنجا که هم اکنون بیشترین میزان مصارف به بخش سرمایش اختصاص دارد، اجرای این راهکار توسط همه مشترکان می‌تواند به تنهایی همه کمبود برق کشور را برطرف کند.

مصرف برق کاهش یابد/ لزوم استفاده بهینه از آب در استان بوشهر

کاهش روشنایی غیر ضروری و خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافی از دیگر راهکارها است. اجرای این راهکار می‌تواند حداقل هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کم کند.

عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی نظیر: ماشین‌های لباسشویی، ظرفشویی، اتو، جارو برقی در ساعات ۱۲ تا ۱۸ می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش مصرف برق و همچنین کاهش هزینه برق مصرفی خانوارها را در پی داشته باشد.

کاهش ساعت کاری ادارات

بر اساس اعلام معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر، در راستای هدف کاهش مصرف برق ساعت کاری ادارات استان بوشهر در این هفته و هفته آینده تغییر کرد.

بر این اساس ساعت کاری ادارات استان بوشهر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ مرداد از ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۱ خواهد بود.

همچنین هفته آینده ساعت کاری ادارات استان بوشهر از ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۲ خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار