کد خبر: ۷۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
قزوین- مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه در کمیته امداد خدمات بی منت، با تلاش برای حفظ کرامت انسانی مددجویان ارائه می‌شود، گفت: سرمایه اصلی ما در این راه اعتماد مردم است.

به گزارش آرانیوز:مهرعلی حق گویان در جلسه‌ای که پیش از ظهر شنبه و در آستانه روز خبرنگار در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: زمانی در کشور ما جنگ تن به تن با دشمن در جریان بود و رزمندگان ما در جبهه‌ها و در پشت سنگرها علیه دشمنان می‌جنگیدند، امروز همه خصوصاً اصحاب فرهنگ و رسانه باید در برابر دشمنی که می‌خواهد امید را بکشد و یاس را در جامعه دامن بزند بایستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: خبرنگاران جزو نیروهای خط مقدم در برابر دشمنی هستند که امید و ایمان مردم را هدف گرفته است. جامعه نیاز دارد که با بازتاب خبر اتفاقات نیکو امیدوار باشد.

وی بیان کرد: کار کمیته امداد کار اصلاح مشکلات خانواده‌های نیازمند، احیای حیات و زندگی شرافت مندانه و کمک به ایجاد اشتغال برای نیازمندان است، ما باید در کنار مردم باشیم تا عزت نفس و کرامت افراد حفظ شود، ما در کمیته امداد خدمت بدون منت ارائه می‌دهیم و سرمایه کمیته امداد اعتماد مردم است.

حق گویان اذعان کرد: ۱۷ هزار خانوار سالمند تحت پوشش کمیته امداد قزوین است و ما تلاش می‌کنیم موارد رسیدگی به این خانواده‌ها را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم که بر آمده از خود مردم است و سرویس‌های مددکاری را بهتر و جامع‌تر ارائه می‌کنند و تا امروز ۵۰ درصد واگذاری‌ها انجام شده است و بنا است این مقدار به ۷۰ درصد برسد.

این مسئول بیان کرد: از طرح‌های دیگر کمیته امداد که با همکاری مرکز پایش فرق انجام می‌گیرد طرح تحول محلات است، به این صورت که با همراهی خیرین و نظر معتمدین محلات افراد نیازمند شناسایی شده و مورد حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند، تا کنون به عنوان نمونه در استان قزوین ۴ محله برای این طرح انتخاب شده‌اند و به زودی این برنامه به صورت فراگیر صورت خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: این برنامه یک طرح کشوری است و هدف ما شناسایی نیازمندان در قالب فرایندی با حداقل زمان و ارائه خدمات از طریق تشکل‌های مردمی، مراکز خدماتی و ngoها است که در کنار کمک‌های مدادی به ارائه خدمات فرهنگی بپردازند.

وی یادآور شد: توسعه مشارکت مردمی برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد و کنون ۱۲۰ مرکز نیکوکاری در استان راه اندازی شده است. یکی از رخدادهای خوب ظرفیت سازی در استان است که طبق آن خانواده نیازمند بدون گذراندن مراحل بروکراسی و با بررسی شرایط تعریف شده برای کمیته امداد بدون محدودیت در ظرفیت تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.

حق گویان مطرح کرد: به علت شرایط بد اقتصادی هزینه مسکن از مشکلات اساسی نیازمندان است و موضوع دیگر هم اشتغال است و ما امیدواریم با همراهی مردم توفیق حل مشکل را داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که در عید قربان بیش از ۶ میلیارد تومان نذورات مردمی برای تهیه و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان جمع آوری شده گفت: یکی از توصیه‌های اکید دینی در روایات اطعام روز عید غدیر است که به این مناسبت با کمک خیران ۷۰ هزار پرس غذای گرم و ۲ هزار بسته معیشتی جمعاً به ارزش دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های تحت پوشش و نیازمندان تقدیم شده است.

حق گویان خاطرنشان کرد: اطعام حسینی و نیز تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمندان در ایام ماه محرم استمرار خواهد داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار