کد خبر: ۷۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
اردبیل - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هجمه‌های بالای فرهنگی، اجتماعی و دینی در صورتی به خوبی مهار می‌شود که جامعه زنان به نقش‌آفرینی در این عرصه ادامه دهند.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام سید محسن محسنی صبح شنبه در نشست هم اندیشی بانوان فعال فرهنگی شهرستان نمین در سخنانی، هجمه وسیع خطرات فرهنگی در جامعه را تهدیدی برای همگان عنوان و اظهار کرد: اکنون در وضعیت بحرانی فرهنگی و اجتماعی جامعه، مرزهای فیزیکی مورد هدف دشمن نیست بلکه مغزها، افکار و اندیشه مردم علی الخصوص جوانان در تیررس جنگ نرم دشمن قرار گرفته و تضعیف عقاید دینی مورد هدف است.

وی هدف اصلی از برگزاری این نشست هم اندیشی را، بررسی خطرات فضای مجازی و ارائه راهکار و برنامه ریزی برای رفع این خطرات عنوان کرد و گفت: اثرگذاری بانوان در مسائل فرهنگی فوق العاده بالا بوده و در برنامه‌های فرهنگی اعم از هیئت‌های مذهبی، جلسات تفسیر قرآن و اخلاق حضور گسترده بانوان نشان از این تأثیر گذاری دارد لذا در حل مسائل و مشکلات فرهنگی نیز حضور بانوان باید مورد توجه قرار گرفته و با همفکری و تبیین نظرات بانوان فعال فرهنگی در حل این مسائل اقدام کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل به اجرای جشنواره حرف آورد اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر متأسفانه کشور ما تحت اشغال و سلطه فضای بی قید و بند مجازی شده و مطالب غیر دینی به صورت وسیع در این فضا در حال انتشار بوده و جای معروف و منکر را عوض کرده و منکرات را در نظر مردم عادی جلوه داده و بی دینی را در جامعه رواج می‌دهند.

وی تاکید کرد: ورود بانوان صاحب سخن در فضای مجازی و ارائه مطالب مفید و مطابق با هویت ایرانی و اسلامی، می‌تواند تا مقادیر قابل توجهی در جذب کاربران به سمت تعالیم ارزشی مؤثر بوده و تلاش دشمن در تسخیر افکار جوانان را ناکام کنند.

حجت الاسلام محسنی تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی را رسالت مهم فعالان فرهنگی عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی سالم از نظر اخلاقی و مورد اعتماد از نظر تحرکات اسلامی مورد نیاز جامعه امروز بوده و این امر باید به دست بانوان انقلابی و فعال فرهنگی جامعه صورت گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل باغبانی فرهنگی را توصیه اکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: باغبانی فرهنگی با فراهم کردن سبک زندگی اسلامی قابل اجرا است و اگر سبک زندگی اسلامی سالم باشد ازدواج‌ها نیز بدون مشکل بوده و در پی آن جامعه نیز عاری از هنجار و آسیب خواهد بود.

نقش زنان در کاهش تأثیر جنگ نرم و ترویج اخلاق اسلامی بی‌بدیل است

تشکل نهضت پیشرفت بانوان الزامی است

در ادامه سارا حقی کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل تشکیل نهضت پیشرفت زنان را اولویت مهم در شبکه سازی بانوان استان عنوان کرد و گفت: ستاد نهضت پیشرفت زنان با هدف همکاری با تبلیغات اسلامی در حوزه بانوان در مرکز استان اردبیل تشکیل شده و بایستی در شهرستان‌های تابعه نیز ایجاد شده و با تعداد ۵ نفر اعضا که یک نفر از آنها به عنوان رابط مستقیم شهرستان و مرکز استان فعالیت کند.

وی بر شرایط عضویت در این ستاد اشاره کرد و گفت: بانوان فعال و کنشگران فرهنگی با نظارت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان از هر صنف و شغل یا خانه دار می‌توانند در این ستاد عضو شده و به شبکه سازی در سطح وسیعی از جامعه بپردازند تا ارتباط و تعامل با بانوان شهرستان برای انتقال پیام‌ها و اهداف تبلیغی به سهولت انجام پذیرد.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل هدف اصلی از تشکیل نهضت تبلیغی زنان را ورود تمامی مخاطبین تبلیغات اسلامی به مسائل تبلیغی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی نهضت تبلیغی زنان تبدیل مخاطبین سازمان تبلیغات اسلامی به همکار تبلیغی این اداره است تا در محیط پیرامون خود به فرهنگ سازی و اشاعه تعالیم دینی به اطرافیان اعم از اعضای خانواده، بستگان، همکاران و همسایگان بپردازند.

حقی از ستاد نهضت تبلیغی زنان به عنوان اتاق فکر سازمان تبلیغات اسلامی یاد کرد و گفت: بانوان فعال فرهنگی می‌توانند مشکلات و معضلات در راستای مسائل فرهنگی را با ارائه راهکار بر اساس زیست بوم فرهنگی شهرستان محل زندگی خود حل کنند.

وی اجرای جشنواره ملی حرف آورد در استان اردبیل را از طرح‌های موفق و اثرگذار فرهنگی در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: حرف آورد گام عملی در راستای تبلیغ دینی بوده و با اجرای این طرح، تمام بانوان فرصت ارائه نظر، حرف و ایده خود را دارند و با عمل به فرمایشات رهبر معظم رهبری در زمینه حضور بانوان فعال فرهنگی در فضای مجازی می‌توانند علاوه تأثیرگذاری در خانواده در سطح وسیعی از جامعه به ایفای نقش در اعتلای فرهنگ دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی بپردازند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار