کد خبر: ۷۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
ارومیه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به رشد ۲.۵ برابری تعداد مراجعین به مراکز درمانی گفت: هفته پیش رو هفته ای پر خطر برای مردم و کادر درمان استان خواهد بود.

به گزارش آرانیوز:جواد آقازاده با بیان اینکه متأسفانه دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کامل رعایت نمی‌شود، افزود: ویروس غالب در استان کرونا دلتا است که قدرت سرایت بیشتری دارد و میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در این هفته رشد ۲.۵ برابری نسبت به هفته قبل دارد.

وی ادامه داد: افزایش مراجعه به مراکز درمانی منجر به رشد آمار بیماران بستری و دو رقمی شدن آمار فوتی‌ها شده که این امر نشان دهنده سیر صعودی روند شیوع دلتا کرونا در استان است و هفته آینده را هفته‌ای پرخطر برای مردم استان و کادر درمان پیش بینی می‌کنم و کار سنگینی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از جان باختن ۱۳ بیمار کرونایی دیگر در استان خبر داد و عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۱۵۵ تن در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۲۵۷ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

آقازاده خاطرنشان کرد: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۱۲۲۲ نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۱۱۰ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۸ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۳۶ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند، افزود: در این مدت ۶ بیمار در ارومیه، دو بیمار در خوی، دو نفر در ماکو و سه بیمار دیگر در بوکان، پلدشت و مهاباد جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۴۹۶۴ نفر رسید.

آقازاده با اشاره به اینکه ظرفیت ۳ بیمارستان ارومیه به علت مراجعه کردن بیماران کرونایی پر شده است، گفت: در حال حاضر علاوه بر اینکه بیمارستان طالقانی به عنوان مرکز اصلی درمان بیماران کرونایی در ارومیه پر شده، ظرفیت بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) نیز تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: این امر به علت مراجعه بسیار زیاد و قابل توجه شهروندان برای درمان بیماران کرونایی و همچنین وخامت حال بسیاری از مراجعه کنندگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۱۹۱ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری هستند که بیش از نصف آنها در ارومیه تحت درمان قرار دارند.

آقازاده در خصوص روند واکسیناسیون کرونا در استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ هزار و ۷۸ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد که بیشترین آمار تزریق روزانه تاکنون در استان است.

وی یادآور شد: با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۴۱۸ هزار و ۵۴۶ دُز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است.

در ۲ روز گذشته نیز بیش از ۱۶ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده بود که این رقم، طی ۲۴ ساعت گذشته حدود چهار هزار دز افزایش یافت.

طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۵۳ سال و برخی اقشار نظیر خبرنگاران، معلمان و فرهنگیان و رانندگان تاکسی برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار