کد خبر: ۷۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
بیجار- استاندار کردستان گفت: پروژه ساخت مجتمع فولاد گروس در شهرستان بیجار هم اکنون دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و تا شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش آرانیوز:بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جریان بازدید از مجتمع فولاد گروس اظهار کرد: شهرستان بیجار یکی از قطب‌های معدنی کردستان بوده و ایجاد مجتمع فولاد یکی از نیازهای ضروری این منطقه است.

وی افزود: مجتمع فولاد گروس یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی در این شهرستان بوده و با بهره برداری از آن سالانه ۳۰۰ هزار تن فولاد در استان تولید خواهد شد.

استاندار کردستان اعلام کرد: با شروع به کار این مجتمع صنعتی شاهد اشتغال زایی مستقیم برای ۱۰۰ نفر از جوانان این منطقه و اشتغال زایی غیر مستقیم برای بیش از دو هزار نفر خواهیم بود.

مرادنیا خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات ساخت مجتمع فولاد گروس دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و بر اساس پیش بینی‌ها تا شهریورماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: پروژه فولاد بیجار با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد و برای راه اندازی این پروژه به ۲۰۰ لیتر آب برای هر یک تن کنستانتره نیاز است که برای رفع این نیاز دو حلقه چاه حفر شده است.

استاندار کردستان همچنین اظهار داشت: در مبحث تأمین برق مجتمع نیز به دو مگاوات برق نیاز است که به زودی موانع پیش روی این مهم برداشته خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار