کد خبر: ۷۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کمیته امداد طی سال ۹۹ به تنهایی ۴۶ درصد از ۱۸ هزار و ۵۰۰ اشتغال ایجاد شده در استان را ایجاد کرده است.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین مهرعلی حق گویان در نخستین نشست کارگروه استانی برنامه ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان که در سالن جلسات کمیته امداد استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: توانمندسازی با استفاده از ظرفیت اشتغال زایی محور جدی و اساسی ارائه خدمت و حمایت از مددجویان است.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال حفظ عزت و کرامت نیازمندان است و چنین رویکردی بدون اشتغال زایی محقق نمی‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: برای حفظ عزت و کرامت نیازمند، باید نیاز مالی آنان با استفاده از توانایی‌های فردی برطرف شود و به حداقل‌های لازم در زندگی دست یابد.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در استان قزوین ایجاد شده که از این میزان اشتغال که با حضور ۸۳ دستگاه در کارگروه اشتغال استان پیگیری شده، کمیته امداد امام خمینی (ره) هشت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

حق گویان اعلام کرد: در واقع کمیته امداد به تنهایی ۴۶ درصد از ۱۸ هزار و ۵۰۰ اشتغال ایجاد شده در استان را تأمین کرده است.

وی تصریح کرد: توانمندسازی رکن اساسی مأموریت کمیته امداد امام خمینی (ره) است؛ در برابر این سوال که تا چه زمانی فردی به واسطه مشکلات باید در شرایط سخت و دریافت کمک باقی بماند، باید گفت که لازم است به جای ماهی دادن، ماهیگیری را به مددجویان آموزش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ارائه خدمت به نیازمندان و محرومان گروه هدف خود را تعریف کرده و تلاش می‌کند تا خدمات شایسته ای را به آنها ارائه کند.

وی تأکید کرد: در میان افراد تحت حمایت تنها کسانی که سالمند، بیمار صعب العلاج و کودک هستند، شرایط و توانایی اشتغال را ندارند و مابقی افراد به فراخور شرایط می‌توانند از بسترهای اشتغال زایی بهره مند شوند.
حق گویان اظهار کرد: افراد نیازمند در جامعه وجود دارند که بخشی از علت ایجاد نیازمندان ناشی از عملکرد خود فرد است و بخشی هم ناشی از قصور و کوتاهی دستگاه‌های متولی است.

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با رویکرد توانمندسازی و اشتغال نیازمندان، بسته تشویقی را برای ایجاد اشتغال و تشویق کارفرمایان در حال اجرا دارد که کارفرمایان می‌توانند از معافیت از پرداخت حق بیمه مددجوی بکارگیری شده و یا دریافت تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار