کد خبر: ۷۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
زنجان-استاندار زنجان بر ضرورت لایروبی رودخانه‌ها با کمک دهیاران تاکید کرد و گفت: آب شرب روستایی تحت هیچ شرایطی نباید دچار مشکل شود.

به گزارش آرانیوز:فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری زنجان گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران باید آمادگی‌های خود را به طور جدی حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در سیل روزهای گذشته ۲۰ روستا خسارت دیدند، اظهار کرد: موضوع لایروبی در روستاهایی که خسارت بیشتری متحمل شدند باید تا روز چهارشنبه گروهی تشکیل و بررسی شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه دهیاری روستاها در بحران نخستین وظیفه مدیریت بحران است که باید با همکاری اهالی روستاها این مهم را انجام دهیم، گفت: در زمان حاضر نیز اعلام می‌شود تا همه دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند تحت هیچ شرایطی آب آشامیدنی روستایی نباید با مشکل مواجه شود.

حقیقی تاکید کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان اولین اعتباری که به استان تخصیص یابد برای آبفای استان تخصیص خواهیم داد.

وی افزود: افراد متأثر از سیل که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان هستند توسط فرمانداران و بخشداران شناسایی و به نهادهای مربوطه اعلام تا مشکلات آنها در کمترین زمان ممکن رفع شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: معاون عمرانی استانداری نیز همراه با یکی از معاونین دستگاه‌های اجرایی بیان شده در شهرستان خدابنده حضور و همه ابعاد خسارت‌های وارد شده در این شهرستان را بررسی میدانی می‌کنند.

حقیقی با بیان اینکه کمیته‌ای توسط مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تشکیل شود، افزود: ابعاد و میزان خسارت‌های تحمیل شده در شهرستان‌های خدابنده، ماهنشان، ایجرود و زنجان به طور دقیق بررسی شود.

وی بر لزوم ضرورت لایروبی رودخانه‌ها با کمک دهیاران تاکید کرد و افزود: آب شرب روستایی تحت هیچ شرایطی نباید دچار مشکل شود و میزان خسارت وارد شده به منازل، دام‌ها و محصولات کشاورزی باید ارزیابی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار