کد خبر: ۷۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
بوشهر-دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر گفت: در دهه کرامت سال‌جاری جشن‌های زیر سایه خورشید در ۸۰ نقطه استان بوشهربا ۳۵۶ برنامه برگزار شد.

به گزارش آرانیوز:فرید محبی ظهر چهارشنبه در حمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های دهه کرامت سال جاری در شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر افزود: همزمان با دهه کرامت، جشن‌های زیر سایه خورشید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۸۰ نقطه شهری و روستایی و مناطق محروم استان بوشهر برگزار شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر در دهه کرامت میزبان دو تیم از خادمان و سفیران بارگاه منور رضوی تحت نام‌های شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو المهدی المهندس در شهرستان‌های شمالی و جنوبی استان بود که با حضور در شهرستان‌ها و شهر و روستاهای استان بوشهر جشن‌های زیر سایه خورشید را در قالب ۳۵۶ برنامه برگزار کردند.

وی تصریح کرد: حضور در امامزادگان و دیدار با خدام بقاع متبرکه، عطرافشانی و غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با کادر درمانی و گروه‌های پزشکی، کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مبارزه با بیماری کرونا، دیدار با کشاورزان و دامداران، ورزشکاران و کانون‌های ورزشی و اصناف و بازاریان، حضور در مراکز قرآنی، بیمارستانها، زندان‌ها و جشن‌های رضوی محلات از جمله برنامه‌های کاری آنها بود.

محبی افزود: نورافشانی و آذین بندی محله‌ها به صورت کشوری و همزمان با حضور کاروان‌ها، اهدای بسته‌های نمک متبرک به نانوایی‌ها جهت پخت نان با نمک متبرک، مشاوره و درمان طب سنتی با حضور پزشک متخصص همراه با توزیع دارو در بین محرومین از این برنامه‌ها بود.

وی تاکید کرد: از دیگر برنامه‌ها برگزاری جشن وحدت با حضور اقوام مختلف استانی و نیز برگزاری همایش‌های تقریب مذاهب اسلامی و حضور در نماز جمعه، حرکت ماشین‌ها با المان‌های رضوی و امام رضایی در شهر و پخش نواهای امام رضایی با حضور خدام و با اهتزاز پرچم متبرک، برگزاری ویژه برنامه در صدا و سیمای استانی و ملی بود.

محبی خاطرنشان کرد: برنامه ویژه مانند مولودی خوانی، نواهای رضوی از بلندگوی مساجد و حسینیه‌ها و یا پخش به صورت حضوری در محله‌ها با حضور خادمین (کارناوال شادی)، برگزاری جشن گل ریزان با هدف ازدواج آسان، شناسایی و کمک به زوجین محروم همراه با خطبه خوانی مراسم ازدواج با حضور کاروان خدام رضوی و مشاوره خانواده‌ها با حضور روانشناسان مجرب و متعهد، آزادی سازی زندانیان با وساطت خادمین و اطعام و توزیع سبد غذایی در بین نیازمندان از دیگر برنامه‌های این دهه بود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر در پایان حضور خادمین بارگاه منور رضوی را در استان‌ها به عنوان نقطه عطف فعالیت‌های فرهنگی دفاتر دبیرخانه‌های کانون خدمت رضوی استان‌ها برشمرد و تأکید کرد: تمامی برنامه‌های این دهه در بعد محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی دارای پیوست فرهنگ رضوی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار