کد خبر: ۷۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با بیان اینکه درمانگاه‌های کشور از نظر بهره‌مندی از نیروی پزشک به‌طور شبانه‌روزی باید به استاندارد جهانی برسند از وزیر بهداشت خواست تا گامی اساسی در جهت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی بردارد.

شمارش معکوس برای برای خدا حافظی وزیر پر حاشیه از وزارت بهداشت و درمان/ نمکی وزیر بهداشت و درمان در آستانه  خداحافظی است/

به گزارش آرانیوز/ محمدمهدی زاهدی ، در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دنبال این است که وزارت بهداشت مصمم شود که ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی را افزایش دهد. گفت: مشکلات ناشی از شیوع کرونا نشان داد که بسیاری از درمانگاه‌های کشور نیاز دارند که در آنها به طور شبانه روزی هم پزشک عمومی و هم پزشکان متخصص حضور داشته باشند تا بتوانیم در این زمینه به استاندارد جهانی برسیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشخص نیست که چه دست‌هایی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد که اجازه نمی‌دهند ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در کشور افزایش داده شود.

وی تصریح کرد: در یک برهه‌ای از زمان در مورد دلیل عدم افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دندانپزشکی گفته شد که یونیت نداریم هر چند که می‌توانستند این تجهیزات را تامین و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که واحدهای آموزش دندانپزشکی در کشور توسعه داده شود تا بتوانیم نیروی بیشتری در این رشته تربیت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون هم از نظر بهره‌مندی از نیروی متخصص و هم پزشک عمومی با کمبود مواجه هستیم که می‌طلبد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک گام جدی برای رفع نیاز این بخش بردارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می‌رود وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی دولت سیزدهم حتما اقدام جدی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی، دندانپزشکی و دوره‌های تخصصی انجام دهد./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار