کد خبر: ۷۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
همدان- فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: همدان یکی از بهترین شهرهای کشور در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش آرانیوز:، سردار مهدی فرجی در آئین رونمایی از نخستین دیواره‌نگاره آبروی محله زینبیه با گرامیداشت یاد شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: جا دارد در این مراسم و در این ایام یادی کنیم از شهدای مدافع سلامت که در خط مقدم با جان و دل در برابر ویروس منحوس کرونا از مردم دفاع کردند.

وی افزود: شاید تا به امروز ما بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت داده باشیم که باید قدردان این شهدا و تمام مدافعان سلامت باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در ایام عملیات مرصاد هستیم در این عملیات همدان ۱۳۴ شهید تقدیم انقلاب کرد اما می‌بینیم هیچ المانی در این منطقه عملیاتی از شهدای همدان نصب نشده است‌.

سردار فرجی خاطرنشان کرد: دوستان‌مان در کرمانشاه عملیات مرصاد را به نام خود مصادره کرده‌اند در حالی که عملیات مرصاد متعلق به همدان بوده و تنها شهید ملکی، شهید فضلی و شهید مبارکی ۳ فرمانده گردان و ۱۳۴ نفر از همدان در این عملیات از همدان شهید شدند.

وی با بیان اینکه باید برویم و این نماد شهدا را نیز در منطقه عملیاتی مرصاد نصب کنیم تا شرمنده خانواده شهدا نباشیم، بیان کرد: حداقل خوشحالیم که در شهر خودمان کوتاهی صورت نگرفته یک روز یکی از فرماندهان ستاد کل به همدان سفر کرده بود و وقتی در همدان گشتی زدیم اصرار داشت شهردار همدان را ببیند.

سردار فرجی عنوان کرد: این فرمانده وقتی شهردار همدان را دیدند اصرار داشتند که دست ایشان را ببوسند به دلیل اینکه در هر خیابانی تمثال مبارک شهدا نصب شده بود.

وی با بیان اینکه من اینجا نیامده‌ام تا از مهندس صوفی شهردار همدان تعریف کنم، گفت: باید از کسی که خوب و با اخلاص کار می‌کند تعریف کرد جانشین سپاه کل کشور وقتی به همدان آمدند به بنده گفتند قدر شهر خود را بدانید واقعاً شهر تمیز و مبلمان شهری زیبایی دارید.

وی افزود: نصب این المان‌های شهدا خیلی ارزش دارد امیدواریم تا کنگره شهدا ۱۴۰۲ تمام ۸۰ مسجد و محله همدان المان شهدا نصب شده باشد تا یک کار بزرگ فرهنگی در شهر صورت گرفته باشد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه ۴۲ سال خدمت کرده‌ام و می‌گویم هیچ شهری مانند همدان نسبت به شهدا بیشترین ارزش را نمی‌گذارد، گفت: بیشترین یادواره‌های شهدا در همدان برگزار می‌شود و به اعتقاد من خانواده شهدا نجیب‌ترین انسان‌ها هستند.

سردار فرجی خاطرنشان کرد: گرمای امروز را تصور کنید شهدا ۸ سال در گرمای ۶۰ درجه در خوزستان با کمترین امکانات که آب سرد و یخ نبود جنگیدند.

وی با بیان گردان همدان طرف ۲۴ ساعت منطقه فاو را گرفتند، گفت: اما نگه‌داشتن این منطقه از گرفتن آن سخت‌تر بوده و ۹۸ روز ما فاو را نگه‌داشتیم و از گردان ۲۴۵ نفره تنها ۲۴ نفر بازگشتند.

سردار فرجی عنوان کرد: شهیدان با جانفشانی خوزستان را در زمان خود حفظ کردند اما امروز دشمن می‌خواهد موج سواری کند باز همین رزمندگان سپاه، ارتش، دوستان شهرداری و خانواده‌های شهدا بیش از ۹ محموله آب و هر آنچه تانکر بود ما برای خوزستان ارسال کردیم که این‌ها تکلیف ما است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار