کد خبر: ۷۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
کرمانشاه- فرماندار شهرستان صحنه گفت: ۴۰ درصد از باغات این شهرستان با تنش آبی مواجه هستند.

به گزارش آرانیوز:علیرضا حیدری با تاکید بر اینکه قصور و کم کاری هیچ مدیری در بحث آب قابل گذشت نیست، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان صحنه در ارتباط با تنش آبی از تمامی ظرفیت‌های خود برای کاهش مشکلات آبی این شهرستان باید استفاده کنند.

وی افزود: شهرستان صحنه با وجود هشت هزار هکتار باغ بیشترین سهم باغات در استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ هزار هکتار وضعیت حاد دارند که بیشتر این باغات در سه دهستان خدابنده‌لو، حر و کندوله است.

فرماندار شهرستان صحنه خواستار پیگیری ویژه مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در مورد اختصاص تانکر سیار برای کمک به آبرسانی باغات صحنه شد و گفت: در بحث اولویت قرار دادن باغات در معرض آسیب باید از مردم کمک گرفته شود.

حیدری با اشاره به لزوم جلوگیری از هدر رفت آب در روستاهای شهرستان صحنه بیان کرد: باید با مدیریت صحیح جلوی هر گونه بهره برداری افراد سودجو گرفته شده و در مسائل اجرایی و اعمال تصمیمات و پاسخگویی به مردم انعطاف بیشتری به خرج داد.

وی با اشاره به موضوع کشت برنج در شهرستان صحنه افزود: باید با کسانی که به قانون تمکین نکرده و با کشت مجدد برنج باعث مشکلاتی برای کشاورزان در این شهرستان شدند، به صورت جدی برخورد شده و خاطیان امر به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

فرماندار شهرستان صحنه تصریح کرد: گزارشاتی مبنی بر حفاری‌های غیر مجاز در بستر رودخانه گاماسیاب به فرمانداری رسیده که امور آب باید به این امر رسیدگی کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار