کد خبر: ۷۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کرمان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به شیوع کرونا گفت: مراسم عزاداری در محرم باید مطابق با پروتکل‌ها انجام شود.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی صبح دوشنبه در جلسه ستاد محرم رفسنجان گفت: در سال جاری نیز شاهد شیوع کرونا هستیم به همین دلیل شکل عزاداری‌ها باید مطابق با پروتکل‌ها باشید و فاصله گذاری و دستور العمل ها دقیقاً رعایت شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که برگزاری مراسم‌ها در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود تا شاهد نقش مثبت هیئت‌ها در مقابله با کرونا باشیم.

وی با اشاره به اینکه تشکلهای مذهبی و هیئت‌ها از ابتدای اپیدمی نقش محوری قابل توجهی ایفا کردند گفت: همدلی و همراهی و کمک رسانی به مردم به خصوص در هیئت‌ها شکل گرفت و این جریان در ماه محرم سال جاری تداوم خواهد یافت.

وی بیان کرد: در هیئت‌ها دغدغه مراقبت‌های بهداشتی و سلامت مردم از بسیاری مکان‌های دیگر بیشتر است.

وی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: چراغ مجالس امام حسین (ع) خاموش نمی‌شود و سعی می‌کنیم شکل عزاداری‌ها به گونه‌ای باشید که در فضای باز و فاصله گذاری‌های مناسب تمام دستور العمل ها اجرا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزاری مراسم‌ها در مکان ثابت و فضای باز به جای دسته‌های خیابانی، جلوگیری از تجمع‌های غیر ضروری، توزیع نذری بین محرومان با رعایت فاصله گذاری، برگزاری موکب‌های صوتی از جمله راهکارهای برای برگزاری عزاداری‌ها دانست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار