کد خبر: ۷۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: مذاکرات می تواند تداوم داشته باشد به شرطی که طرف های مقابل هم به انجام تعهدات مقید باشند.

به گزارش آرانیوز، حسین نوش آبادی مقامات روسیه تاکید دارند توافق جدیدی با ایران غیر ممکن است، گفت: غربی ها ابتدا برادری خودشان را اثبات کنند بعد ادعای ارث کنند، هنوز به تعهدی که امضا شده، شورای امنیت سازمان ملل در زمان خود آن را پذیرفته عمل نکردند و از اجرای آن طفره رفتند و آمریکایی ها به بهانه واهی از برجام خارج شدند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما با طرف های غربی و آمریکایی هیچ توافق جدیدی را نخواهیم داشت و به آنها اعتماد نمی کنیم، آنها اگر دنبال ایجاد اعتماد هستند ابتدا باید به تعهدات قانونی خود در برجام عمل کنند، به هر حال پیمان هسته ای بین المللی منعقد شده که با همه نقاط ضعف و قوت جمهوری اسلامی آن را پذیرفته است بنابراین غربی ها راهی جز تمکین به تعهدات در برجام ندارند.

وی گفت: بعد از استقرار دولت جدید مذاکرات را ادامه می دهیم، تعهد برجام بین المللی است و با تغییر دولت ها منفک نمی شود اگر چه آمریکایی ها با تغییر دولت از این توافق خارج شد اما چون سیاست های جمهوری اسلامی اصولی و بر مبنا مصلحت، عزت و حکمت است بر این معاهده پایبند است به شرطی که طرف های مقابل به اجرای تعهدات خود در چارچوب  برجام عمل کند بنابراین دولت جدید هم قطعا به این توافق بین المللی احترام می گذارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تاکید کرد: در دولت جدید مذاکرات دقیقتر و جدی تر برای تامین منافع کشور دنبال می شود اما اینکه ترکیب مذاکره کننده ای جه خواهد بود مشخص نیست، اما مذاکرات می تواند تداوم داشته باشد به شرطی که طرف های مقابل هم به انجام تعهدات مقید باشند./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار