کد خبر: ۷۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
شیراز - رئیس علوم پزشکی شیراز گفت:متاسفانه آمارها نشان می دهد که میزان رعایت اصول بهداشتی در استان به زیر ۳۵ درصد رسیده است و در شرایط کنونی به یک تعطیلی کامل در استان نیاز است.

به گزارش آرانیوز:دکتر مهرزاد لطفی ظهر دوشنبه در سیصد و هفتاد و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه هشدار داد: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که میزان رعایت اصول بهداشتی در استان به زیر ۳۵ درصد رسیده است و در شرایط کنونی به یک تعطیلی کامل در استان نیاز است.

او با بیان اینکه با بستری ۵۲۸ بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های فارس، متأسفانه بیشترین آمار بستری از ابتدای شیوع تا کنون در استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار در بخش‌های کووید ۱۹ بیمارستان‌های فارس بستری شده‌اند و با افزایش لیست انتظار بیماران مواجهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به وضعیت بحرانی و اوج گرفتن کروناویروس در فارس، گفت: آمارها نشان می‌دهند طی هفته‌های اخیر بسیاری از افزایش موارد ابتلاء به صورت خانوادگی بوده که لازم است در صورت مشاهده هرگونه نشانه بیماری، خود را قرنطینه و حفظ فاصله از دیگران را جدی بگیریم تا چرخه‌های انتقال این بیماری کاهش یابد.

دکتر لطفی همچنین با تقدیر از رؤسای مراکز بهداشت شهدای والفجر و شهدای انقلاب شیراز برای موفقیت در اجرای واکسیناسیون در شیراز، از حضور همیشه در صحنه و فعالیت‌های شبانه روزی و ایثارگرانه کارکنان بهداشت از ابتدای شیوع تا کنون قدردانی کرد.

او با تاکید بر نقش تأثیرگذار بیمارستان‌های پشتیبان در پوشش خدمت رسانی به بیماران کووید ۱۹، روند ارائه خدمات در مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) و شیوه ارجاع بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را مورد بررسی قرار داد.

دکتر لطفی ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای درصد تزریق واکسن کووید ۱۹ در استان به تفکیک شبکه‌های بهداشت و درمان و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار