کد خبر: ۷۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
بیرجند-رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به فوت ۸۶ نفر در تصادفات جاده‌های استان گفت: ۶۳ نقطه حادثه خیز جدید در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش آرانیوز:علیرضا رضایی صبح دوشنبه در جلسه کارگروه اجرای مداخلات مؤثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ضرر جانی و مالی اظهار کرد: در چهار ماهه سال جاری ۸۶ فوتی در تصادفات جاده ای خراسان‌جنوبی داشته‌ایم که تنها یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: متأسفانه ۹۰۰ نفر از مردم نیز در جاده‌های خراسان‌جنوبی مجروح شدند که در این زمینه ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ایم.

رضایی با اشاره به اینکه ۵۸ درصد تصادفات در راه‌های اصلی و ۴۲ درصد نیز در راه‌های فرعی و روستایی بوده است، گفت: ۴۷ درصد تصادفات منجر به فوت به علت واژگونی رخ داده است و ۲۹ نفر معادل ۳۴ درصد متوفیان نیز در محور زاهدان به مشهد (در محدوده خراسان‌جنوبی) جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ترددها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: ما در چهارماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸ میلیون تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی داشته‌ایم.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به طولانی بودن و کویری بودن راه‌های خراسان‌جنوبی برای کاهش تصادفات باید نسبت به ایجاد استراحتگاه در محورهای مواصلاتی خراسان‌جنوبی اقدامات جدی انجام داد.

رضایی اظهار کرد: علاوه بر ایجاد استراحتگاه‌ها، تسریع در اجرای شیب شیروانی در جاده‌ها، اطلاع رسانی گسترده پیرامون عواقب ناشی از دستکاری عمدی و مخدوش نمودن پلاک وسایل نقلیه در ایام محدودیت می‌تواند در کاهش تصادفات مؤثر واقع شود.

وی بیان‌کرد: مشخص نبودن مسئول اطفا حریق در حوادث و سوانح رانندگی و نیز در زمینه تخلیه محموله‌های تانکرهای حمل سوخت ترانزیتی حادثه دیده در جاده‌های خراسان‌جنوبی و عدم قبول مسئولیت توسط شرکت‌های بخش فرآورده‌های نفتی از دیگر مشکلات ما است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با اشاره به دو حادثه تلخ تصادف اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان، گفت: هیچ ارگان دولتی حق ندارد حتی برای کارکنان خودش در سفرهای برون شهری از غیر اتوبوس‌های مورد تأیید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استفاده کند.

رضایی با اشاره به شناسایی ۲۷ نقطه حادثه خیر در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از این تعداد ۹ نقطه اصلاح، ۱۸ نقطه اصلاح نشده و ۶۳ نقطه حادثه خیز جدید نیز شناسایی کرده‌ایم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار