کد خبر: ۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
سخنگوی ارتش مصر روز چهارشنبه اعلام کرد در عملیاتی در شمال جزیره سینا، بیش از هشتاد تروریست کشته شده اند.

کشته شدن بیش از هشتاد تروریست در صحرای سینا

به گزارش خبرنگار آرانیوز، به نقل خبرگزاری اسپوتنیک از قاهره محمد سمیر گفت: این عملیات در مناطقه العریش، رفح و شیخ زوید برگزار شد و تروریست متحمل شکست سنگینی شدند.

وی گفت: در این عملیات هشتاد و هشت تروریست کشته و بیش از یکصد تن دیگر زخمی شدند.

به گفته این مقام نظامی مصر، ارتش همچنین توانست در این عملیات گسترده 60 فرد مظنون به دست داشتن در فعالیت های تروریستی را دستگیر و از آنها مقادیر قابل توجهی سلاح و مواد منفجره کشف و ضبط کند.

گروه انصار بیت المقدس که اخیرا نام خود را به ولایت سینا تغییر داده و با گروه تروریستی داعش بیعت کرده، بارها با ارتش مصر درگیر شده است.

درگیریهای نظامی در مصر به خصوص در استان سینا از زمان سرنگونی محمد مرسی رییس جمهور سابق وابسته به اخوان المسلمین، تشدید شده است.

مصر اواخر ماه اکتبر (مهر و آبان) سال 2014 در برخی بخش های استان سینای شمالی از شهر رفح در مرز با نوار غزه تا غرب العریش بزرگترین شهر این استان، وضع فوق العاده و مقررات منع آمد و شد برای مدت سه ماه اعلام و ژانویه (دی و بهمن) نیز آن را تمدید کرد.

مصر از زمان برکناری محمد مرسی از سوی ارتش در ژوئیه (تیرماه) سال 2013، با چالش های امنیتی و بی ثباتی سیاسی روبروست.

با وجود اجرای حالت فوق العاده در مناطقی از شبه جزیره سینا، نه تنها حملات گروه های تکفیری و تندرو به نیروهای امنیتی در این منطقه ادامه داشته بلکه در این مدت مقرهای ارتش در مرکز شهر العریش نیز مورد حمله قرار گرفته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار