کد خبر: ۷۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش بسیار مهم و ویژه ای در سیاستگذاری برنامه‌های فرهنگی دارد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در دیدار با مدیران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: این شورا نقش هماهنگی و راهبردی در برگزاری مناسبت‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه در تمامی سازمان‌ها بخش فرهنگی وجود دارد، افزود: شورای هماهنگی نقش بسیار مهمی در سیاستگذاری برنامه‌های فرهنگی دارد و باید بخش‌های فرهنگی سازمان‌ها و ادارات را به سمت و سوی برنامه‌های تعریف شده در شورا هدایت شوند.

پورمحمدی گفت: در بحث مباحث فرهنگی و تبلیغاتی ضعف نظری و تئوریک داریم که امیدواریم با ایجاد هیأت اندیشه ورزی و تشکیل کارگروه تولید محتوا در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان این ضعف برطرف شود.

وی با بیان اینکه شرایط فیزیکی و پیرامون تغییر کرده است، اضافه کرد: باید نگرش‌ها نیز تغییر کند در زمان کنونی تبلیغات به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده و ضروری است محتوای غنی برای جذب مخاطب در این فضا ایجاد شود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید سلیقه مخاطب در تبلیغات مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت محتوای اشتباه مخاطب را پس می‌زند.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان نظام، گفت: کار تبلیغات اسلامی در مقابل هجمه وسیعی که در حال بمباران کردن است، بسیار سخت و دشوار است و نیازمند همت جمعی برای خنثی کردن تبلیغات منفی دشمنان است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ضروری است در برابر هجمه رسانه‌های بیگانه محتوای تبلیغی غنی و تأثیر گذار تهیه شود، ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دست تنها نمی‌تواند در برابر این هجمه‌ها کار کند و ضروری است تمامی سازمان‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی غنی با توجه به شرایط روز جامعه همکاری کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: این شورا در سال ۵۹ با تأیید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و تا به امروز به حیات طیبه خود ادامه داده و منشأ آثار بی بدیل بوده است.

حجت الاسلام مکائیل اسکندری افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی این سال‌ها و از بدو تأسیس تاکنون در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی سکاندار مراسمات بوده و کارنامه‌ای درخشان و قابل قبول از خود بر جای گذاشته است.

وی برگزاری مراسم‌های مربوط به مناسبت‌های مختلف از جمله ۱۲ فروردین، ۱۴ و ۱۵ خرداد، ۷ تیر، ۸ شهریور، ۱۷ شهریور، ولادت حضرت فاطمه (س) و هفته زن، ۱۳ آبان، عید سعید فطر، نیمه شعبان، ۹ دی و دهه فجر انقلاب اسلامی را جزو وظایف مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طی سال بیان کرد.

حجت الاسلام اسکندری همچنین از تأسیس هیأت اندیشه ورزان در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: این هیأت در آذربایجان شرقی نیز تشکیل یافته که طی آن از استادان دانشگاه و حوزه برای کنکاش و بررسی مسئولیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهره خواهیم گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار