کد خبر: ۷۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
نوشهر- ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات کالا به ۳۳ کشور جهان، گفت: امسال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار تجارت خارجی در گمرکات استان ثبت شده است.

به گزارش آرانیوز:علی یوسفی منش عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طی سال جاری حجم صادرات گمرکات استان مازندران از مرز ۳۰۱ هزار و ۴۹۱ تن فراتر رفته است، با اشاره به ارزش کالاهای صادراتی به میزان ۷۴ میلیون و ۶۳۵ هزار دلار اظهار داشت: براساس آمارها، صادرات کالا از گمرکات استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۶ و ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی نظیر فرآورده‌های لبنی به ارزش ۲۳ میلیون ۲۲۶ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۱ درصد، مواد پلاستیکی به ارزش ۱۳ میلیون و ۲۲۸ هزار دلار و سهم ارزشی ۱۷ درصد، فرآورده‌های خوراکی گوناگون به ارزش ۱۰ میلیون و ۶۹۴ هزار دلار و سهم ارزشی ۱۴ درصد، سیمان به ارزش ۵ میلیون و ۳۹۲ هزار دلار و سهم ارزشی ۷ درصد و چوب و اشیا چوبی به ارزش ۳ میلیون و ۳۳۹ هزار دلار و سهم ارزشی ۴ درصد بیان کرد که از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و آمل به ۳۳ کشور صادر می‌شود.

وی گفت: عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران کشورهای عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، رومانی و افغانستان بوده است.

مدیرکل گمرک نوشهر گفت طی همین مدت، درآمد گمرکات مازندران با احتساب درآمد حاصل از ضمانت نامه از مرز ۱۷۶۰ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال گذشت که نسبت به مدت مشابه ۵۹ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات مازندران گفت طی ۴ ماهه سال ۱۴۴ بیش یک میلیون و ۳۴ هزار تن انواع کالا از طریق گمرکات استان مازندران به ارزش ۴۳۴ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار وارد کشور شده است و اقلام عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران شامل جو دامی به ارزش ۱۴۶ میلیون و ۲۸ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۴ درصد، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی به ارزش ۱۲۴ میلیون و ۱۷۸ هزار دلار و سهم ارزشی ۲۶ درصد، ذرت دامی به ارزش ۷۶ میلیون و ۲۶ هزار دلار و سهم ارزشی ۱۷ درصد، ماشین آلات و اجزا آن به ارزش ۳۱ میلیون و ۵۸ هزار دلار و سهم ارزشی ۷ درصد و گندم به ارزش ۲۸ میلیون و ۷۲۵ هزار دلار و سهم ارزشی ۶ درصد بوده است.

وی گفت: کالاهای وارداتی از ۲۰ کشور مختلف جهان نظیر روسیه، امارات متحده عربی، قزاقستان، ترکیه، ترکمنستان، انگلستان و… از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک نوشهر در خصوص عملکرد ترانزیت خارجی گفت طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۰، بیش از ۴۵ هزار تن انواع کالا شامل کانتینر خالی، کک نفتی، لوله حفاری، به ارزش ۴۴ میلیون و ۴۷۵ هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران به پاکستان، امارات، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان مقصد مناطق ویژه اقتصادی ایران، عراق ترانزیت خارجی شد که رشد بیش از ۱۰۰ درصد داشته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار