کد خبر: ۷۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
رشت- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به شیوع کرونا و تغییر چگونگی برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی، گفت: برگزاری مناسبت ها با رویکرد سلامت محور رسالت جدید شورا بود.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام مجتبی اشجری، ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان به مناسبت سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در سال ۱۳۵۹ با تدبیر و تأیید معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تأسیس شد و تاکنون به ایفای نقش انقلابی خود پرداخته است.

وی ایجاد هماهنگی، سیاستگذاری، نظارت و ارزیابی بر چگونگی برگزاری مراسم ملی و انقلابی و همچنین جلوگیری از موازی کاری در بزرگداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی را مأموریت اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و تصریح کرد: این نهاد مولود انقلاب بر اساس اساسنامه موظف است علاوه بر برگزاری مراسم ملی و انقلابی، پیام نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران را در مواجهه با رویدادها و رخدادها به جهانیان اعلام نماید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، حماسه درخشان نهم دی را نمونه‌ای از نقش آفرینی به موقع و در لحظه این نهاد انقلابی دانست و یادآور شد: هرگاه ضرورتی که نیازمند به حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زمینه‌های حضور مردم را در صحنه فراهم می‌کند.

حجت الاسلام اشجری، شاکله نظام اسلامی ایران را مردمی دانست و تصریح کرد: اگر حضور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی نباشد، استمرار و بقای نظام با چالش‌های جدی مواجه می‌شود زیرا همانگونه که مردم علت پیدایش انقلاب بودند، علت بقای آن نیز هستند.

موفقیت گیلان در بزرگداشت ایام الله انقلاب مرهون همدلی مسئولان و مردم بود

وی با بیان اینکه در طول ۴۳ سال گذشته همواره شاهد درخشش فوق العاده مردم در همه مناسبت‌های ملی و انقلابی بودیم، گفت: در دو سال اخیر که جهان درگیر ویروس منحوس کرونا است شکل برگزاری مراسم انقلابی و بزرگداشت مناسبت‌ها نیز تغییر کرده و با نوآوری و خلاقیت به سبک و سیاق جدید و سلامت‌محور برگزار شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم رژه خودرویی خانوادگی در یوم الله ۲۲ بهمن سال گذشته، عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با همفکری و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و انقلابی زنده نگه‌داشتن مناسبت‌های انقلاب اسلامی را به شکل جدید و متناسب با شرایط مقتضی کشور در دستور کار خود قرار داد.

حجت الاسلام اشجری، استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ایام شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: در شرایط حاد کرونایی، به برگزاری نمادین مراسم و پخش زنده در ساعات پرمخاطب سیمای مرکز گیلان با بهره‌مندی از سخنرانان ملی و برجسته اقدام شد.

وی کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یک کار جمعی تعریف کرد و افزود: موفقیت‌های استان در بزرگداشت ایام‌الله انقلاب اسلامی مرهون همدلی و تلاش همه مسئولان دلسوز به‌ویژه مردم خوب و ولایی استان گیلان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از آیت الله جنتی به عنوان عمار انقلاب و مرید رهبر معظم انقلاب یاد کرد و گفت: هدایت‌های هوشمندانه و توصیه‌های پدرانه این مجاهد نستوه در رأس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای بزرگداشت مناسبت‌های ملی و انقلابی بسیار راهگشا بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار